Ja het is een kwestie van nu goed doen en dan paar jaar alleen bijhouden. Vooral qua rammeltjes en het gevoel in de wielophanging wil ik zo dicht mogelijk bij nieuw uitkomen. Ik heb een hekel aan "losse" auto's waarin je speling kunt voelen maar van die harde bussen overal in heb ik ook niks mee. Ohja, en alles moet ook echt werken natuurlijk. Dus vandaar ook zelfs een display reparatie.
Ik ben nog wat verder aan het stoeien geweest met de pookknop. Keuze gemaakt om de knop goed te schuren en met verftechniek weer een hout patroon te geven:
http://www.youtube.com/watch?v=HxUnb3K_jwI
Tot zover de theorie, nu nog een keer uitvoeren. Weer iets heel nieuws om te leren.
Na wat discussies in de 164 community ben ik er ook achter dat er vermoedelijk een assemblage-lijn fout zit in mijn 164. De ventilatie openingen voor de achterpassagiers zijn namelijk dicht. Er zijn buizen geleverd geweest waarbij in de gietmal voorzien was van een soort eindstop. Deze buizen hoorden met grote waarschijnlijkheid op de FL en Super zonder climate control (die zijn er niet zo heel veel). Echter op mijn auto zaten ze ook terwijl ik wel climate control heb. Ook zijn er auto's zonder climate control zonder zo'n eindstop. Een klein raadsel dus maar vermoedelijk een assemblage-lijn fout.
[img]
http://alfa164register.nl/community/fot ... 015[1].JPG[/img]
Dit gaat opgelost worden met of andere (open) buizen of met het afsnijden van de eindstoppen.
Maar ik heb ook weer iets heel moois ontdekt. Een geweldig detail bedacht door een van de Alfa Romeo ingenieurs. Een soort uitschuiflade voor moeilijk te bereiken stekkers. Briljant!
[img]
http://alfa164register.nl/community/fot ... 041[1].JPG[/img]
[img]
http://alfa164register.nl/community/fot ... 040[1].JPG[/img]
De 164 was eigenlijk al heel trendsettend met zijn dashboard met minimale diepte (scheelt in interieurruimte) en bijbehorende slimme oplossingen om alles in zo'n ondiep dashboard kwijt te kunnen.
Maar er is ook wat werk weer verzet. Het vervangende schakelmechaniek zit weer op zijn plaats en beugels en steuntjes van de middenconsole konden ook weer teruggeplaatst worden. Daarnaast ook gelijk de kabelboom weer fatsoenlijk bij elkaar gebonden en vastgezet.
[img]
http://alfa164register.nl/community/fot ... 039[1].JPG[/img]
Oeps; foto op zijn kant...
En daarna ook gelijk de middenconsole weer terug en het een en ander even proefpassen.
[img]
http://alfa164register.nl/community/fot ... 043[1].JPG[/img]
De radio er ook gelijk weer in gezet en nu is het makkelijk om de draden achter de radio goed kwijt te kunnen. Ik kwam er nog wel achter dat ik net een stekker teveel weggebonden had. Totaal vergeten dat er voor de versnellingspook een asbak met aanstekeraansluiting zat. Ik moest dus nog even terug puzzelen met de kabelboom. Ook meteen maar de radio antenne kabel bij de kabelboom weggehaald om het risico op storing zoveel mogelijk te verminderen. Deze loopt nu helemaal aan de bestuurderskant van de middenconsole.