Nog een leuke aanwinst...
De officiële Racing43 centenario-set met 24HP en Giulietta.
Gekocht via eBay, voor een behoorlijk lagere prijs dan waarvoor de set nog altijd op de
Alfa Romeo webstorestaat.
Wel een kleine teleurstelling bij aankomst van het pakket; de verkoper had de set zeer goed verpakt, maar van de 24HP bleek een wiel te zijn afgebroken. Voordat het (gelukkig) klem kwam te zitten onder de Giulietta heeft het nog even het 'stadslicht' van de 24HP afgemept. Het voorval valt Racing43 aan te rekenen; de modellen zijn met schroefjes vastgezet aan de bodemplaat. Als je dan geen afstandhouders gebruikt en de schroeven te strak aandraait komt er spanning op het geheel te staan. Een kleine schok is voldoende om een wiel af te doen breken. Nou ja, het is makkelijk te herstellen en de schade had veel groter kunnen zijn.
Beide modellen zijn fraai gedetailleerd, vooral de 24HP heeft ongelooflijk verfijnde details als portiergreepjes en luchtroostertjes. De Giulietta is denk ik qua verhoudingen niet helemaal perfect, ik doe nog wel eens een vergelijking.
Ik ontdekte bij het zoeken naar meer informatie voordat ik een bod uitbracht dat
bij de presentatie van de set de Giulietta wit was. In de definitieve set is hij rood en is de ondergrond anders.
Oplage: slechts 100 stuks. Enerzijds verbazingwekkend dat de sets nog steeds te koop zijn. Anderzijds ook weer niet,
gezien de oorspronkelijke prijs.