Tja ! , wat zal ik er van zeggen .....Heel erg bizar !
In mijn Gtv hing elke keer tijdens het rijden met raam open een heel erg vervelende zware benzine damp .
Waar je zwaar hoofdpijn van kreeg , ook in de kofferbak hing altijd deze benizine lucht .
Vandaag maar eens wat Blauwe slangen los getrokken die naar de 2 zwarte ontluchtings bakjes lopen .
En wat blijkt .....zitten er gewoon 2 inbus bouten in de slangen geduwd die alle lucht af/aanvoer tegen hielden .
Surprised WTF , ik zou graag willen weten waarom dit is gedaan ...want nu ben ik heel erg blij dat de benzinedamp totaal verdwenen is uit de auto ...ook met ramen open gereden nix geen last van benzine damp lucht ..gewoon heerlijk frisse lucht !!!
het zwarte losse bochtje op de 1 na onderste foto zuigt nu weer lucht aan ...dat was eerst dus niet het geval !
en heb hem weer netjes terug geplaatst in het gat waar hij in hoort .
wel 3 kleine nadelen nu ...
1 : de motor loopt iets hoger en onregelmatig stationair , rond de 900 a 1000 toeren .
2 : ik merk wel minder power in de motor , laat zeggen 30 pk minder ?
3 : en er kwam wat wit achtige rook uit de uitlaat met koude motor
Misschien valt dit wel weer op een andere manier op te lossen , maar ben wel blij dat ik op gelukkige wijze af ben van die nare benzine lucht !!!
Als iemand weet waarom die 2 bouten erin zaten , zou ik dat graag willen horen . op de foto's zie je 1 zo'n bout .
Grts
Patrick