Toch maar een project topic openen...
Na bijna 11 jaar met kitcars gerommeld te hebben (dat eindigde trouwens zo, ergens midden in Tsjechie in de sneeuw: http://locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=176133)
was het tijd voor een klassieker. Lang getwijfeld, maar uiteindelijk besloten dat het een Bertone moest worden. Niet mijn eerste alfa, eerder zijn een 156 en een 147 de revue gepasseerd. Ook nog een blauwe maandag bij een Alfa tuner gewerkt, maar dat bleek niet zo'n heel goed idee te zijn.
Na de "wat moet het worden" knoop doorgehakt te hebben heb ik best wel even gezocht naar een geschikte kandidaat; niet al te duur, niet noodzakelijk perfect maar wel een goede basis waren de criteria. Vinden bleek moeilijker dan zoeken Daarom toen de OMGWTF te koop kwam deze maar aangeschaft als "tussenpaus". Een hoop lol mee gehad, en samen met Michel75 de Volante rally gereden.
Nog geen maand nadat de OMGWTF aanegschaft was, kwam een geschikte kandidaat langs. Wezen kijken, prijs besproken en de koop maar gesloten. Toen had ik er twee! Op het eerste gezicht best een aardige auto, een kloppend verhaal, behoorlijk wat documentatie erbij en prima rijdend. O, en rood natuurlijk
Kort daarna stond ze thuis netjes onder een hoesje te wachten op wat komen gaat...
Het plan is om er een leuk rijdend autootje van te maken. Originaliteit vind ik niet zo heel erg spannend, en het is de bedoeling om er voor te zorgen dat er op termijn af en toe een rally mee gereden kan worden. Ook een rondje ardennen / eiffel / om de kerk moet kunnen.
Het voorlopige recept is:
* alfaholics veren met Koni geel rondom, eventueel een dikke of dubbele stabi aan de voorkant afhakelijk van de balans in de auto met de standaard stabi's
* kooi, kuipjes en 4 punts gordels voor de veiligheid
* Tripmaster, blusser, extra lampen en her en der nog wat rally-specifieke aanpassingen
* Wie weet nog weleens een dik motortje
Ondertussen ben ik al een tijdje bezig en een aardig stukje onderweg. Ik zal in de komende dagen proberen dit topic bij te werken.
Haast heb ik niet echt, het vorige project heeft bij elkaar ook 11 jaar geduurd.[/img]