Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

za nov 02, 2013 23:27

Mijn naam is Floris, ik ben 37 jaar, woon in Den Haag en dit is mijn project.

Het is een GT 1300 Junior van 1970, origineel AR728 grigio medio metallizzato van kleur.
Het betreft hier een auto welke in 1988 naar NL is gekomen en de auto is destijds gedeeltelijk aangepakt.
Helaas is het project toen stil komen te vallen en heeft sindsdien altijd in een stalling gestaan.
Ik ben vooralsnog van plan hier een GTA-R van te maken.

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, sommige zijn met een koelkast genomen. :lol:

Zo stond deze er bij toen ik hem kocht:
Afbeelding

Hier zijn we aan het opladen:
Afbeelding

Vervolgens nog even wezen tanken onderweg:
Afbeelding

Afbeelding

Thuis in de carpoort:
Afbeelding

En vandaag maar eens onder de hoes vandaan getrokken om in het daglicht de schade op te nemen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er lag ook nog een en ander aan spullen in de auto:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens maar begonnen de auto leeg te halen:
Afbeelding

Na en vlugge veegbeurt was dit het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet zeggen er zitten wel wat werk aan, maar het valt vooralsnog niet tegen.

EDIT plaatjes verleind.
Laatst gewijzigd door Seliquella op zo nov 03, 2013 09:39, 2 keer totaal gewijzigd.

peterpaul
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr nov 01, 2013 10:21

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 08:38

Veel succes Floris! Heb je een planning hoe lang je erover gaat doen?. Zijn er nog specifieke ideeën, zoals met de motor?

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 09:43

Veel succes Floris! Heb je een planning hoe lang je erover gaat doen?. Zijn er nog specifieke ideeën, zoals met de motor?
Er zijn veel ideeën zoals sport onderstel, remmen upgrade en net lederen interieur bv van een 1e serie 1750 of iets dergelijks.
Ik begin met eerst maar eens met de 1300 motor, misschien wat tuning hier en daar en als ik het beu ben tzt een 2.0 Nord of een 2.0TS.
Een 1300 screamer motor lijkt mij wel erg leuk :D.

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 10:15

O ja je vroeg naar de planning...

Volgende week klaar zou mooi zijn, maar niet realistisch.
Ligt er ook aan hoe snel ik uit het budget loop, zal voorlopig nog wel meevallen denk ik.

Deze winter en voorjaar proberen de body klaar te krijgen en van de zomer beginnen met opbouwen, is dat wat?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 10:45

Lijkt mij realistisch, beetje afhankelijk van wat je al dan niet zelf kan doen en planning bij bedrijven waaraan uitbesteed wordt.
Hoe ga je het prutslaswerk aan de bodem oplosson? Nieuwe vloerplaat is het mooiste vind ik zelf, dan weet je okk dat het goed is. Opnieuw gaan uitstukken is vaak meer werk.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA Fre@k
Member
Member
Berichten: 164
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 09:11
Locatie: Houten

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 11:16

Een 1300 screamer motor lijkt mij wel erg leuk :D.
8)

Komt helemaal dik voor mekaar! Mooi topic Floris! :thumbs:
105.02

Open: www.gtaparts.nl

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 12:25

Bij deze de obligate en pedante 'wéér een GTA replica?' post in je topic.

Moet je toch zien hoe het ook kan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 14:55

'wéér een GTA replica?'
Ja, ze hebben er te weinig van gemaakt 8)

Originaliteit is ook leuk, maar niet echt mijn ding.
Wel wil ik proberen de basis terug te brengen naar originele staat en kleur, de rest zit toch maar geschroefd.
Zal naar alle waarschijnlijkheid niet weer een rode GTA-R worden.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 15:00

Floris denk ook aan de bedrading!

Zonde als ie klaar is en hij brand af!

Ik ben bedrading tegen gekomen waarvan de kern tot zekeringkast zwart van het vocht was!
Bouwt lekker weerstand in de bedrading en het resultaat zwarte rook!

gr Jan

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 15:01

Lijkt mij realistisch, beetje afhankelijk van wat je al dan niet zelf kan doen en planning bij bedrijven waaraan uitbesteed wordt.
Hoe ga je het prutslaswerk aan de bodem oplosson? Nieuwe vloerplaat is het mooiste vind ik zelf, dan weet je okk dat het goed is. Opnieuw gaan uitstukken is vaak meer werk.
Ik denk dat daar nieuwe panelen in geplaatst gaan worden, net als de dorpels.
Alles is een beetje afhankelijk wat de staat is na een straal of loog beurt. Dan kun je pas goed inschatten of het een nieuw stuk inlassen opweegt tegen een compleet nieuw vervangingsdeel.

Ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, stralen of logen. Misschien de body zand/soda stralen en de deuren, voor- en achterklep logen.
De onderzijde en binnenzijde zit goed dik in de tjset, dus dat zal een hels karwij worden om dat eraf te stralen gok ik zo.

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 15:03

Floris denk ook aan de bedrading!

Zonde als ie klaar is en hij brand af!

Ik ben bedrading tegen gekomen waarvan de kern tot zekeringkast zwart van het vocht was!
Bouwt lekker weerstand in de bedrading en het resultaat zwarte rook!

gr Jan
Bedankt voor de waarschuwing, ik had al gezien dat het geen zin meer heeft om de oude bedrading terug te plaatsen (storingen gegarandeerd).
Leuk klusje voor de winter.

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 15:05

Een 1300 screamer motor lijkt mij wel erg leuk :D.
8)

Komt helemaal dik voor mekaar! Mooi topic Floris! :thumbs:
Bedankt Freek, je moet binnenkort anders maar eens langskomen, kun je met jouw ervaring misschien nog wat bijdragen!
Doen we meteen een bakkie met mijn broer.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 15:21

Lijkt mij realistisch, beetje afhankelijk van wat je al dan niet zelf kan doen en planning bij bedrijven waaraan uitbesteed wordt.
Hoe ga je het prutslaswerk aan de bodem oplosson? Nieuwe vloerplaat is het mooiste vind ik zelf, dan weet je okk dat het goed is. Opnieuw gaan uitstukken is vaak meer werk.
Ik denk dat daar nieuwe panelen in geplaatst gaan worden, net als de dorpels.
Alles is een beetje afhankelijk wat de staat is na een straal of loog beurt. Dan kun je pas goed inschatten of het een nieuw stuk inlassen opweegt tegen een compleet nieuw vervangingsdeel.

Ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, stralen of logen. Misschien de body zand/soda stralen en de deuren, voor- en achterklep logen.
De onderzijde en binnenzijde zit goed dik in de tjset, dus dat zal een hels karwij worden om dat eraf te stralen gok ik zo.
Ik hoor ook goede verhalen over eraf bakken bij de Autosport compagnie.
Alles verpulvert bij 360 graden.
Langzaam opstoken en heel langzaam afkoelen.

gr Jan

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 15:28

Lijkt mij realistisch, beetje afhankelijk van wat je al dan niet zelf kan doen en planning bij bedrijven waaraan uitbesteed wordt.
Hoe ga je het prutslaswerk aan de bodem oplosson? Nieuwe vloerplaat is het mooiste vind ik zelf, dan weet je okk dat het goed is. Opnieuw gaan uitstukken is vaak meer werk.
Ik denk dat daar nieuwe panelen in geplaatst gaan worden, net als de dorpels.
Alles is een beetje afhankelijk wat de staat is na een straal of loog beurt. Dan kun je pas goed inschatten of het een nieuw stuk inlassen opweegt tegen een compleet nieuw vervangingsdeel.

Ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, stralen of logen. Misschien de body zand/soda stralen en de deuren, voor- en achterklep logen.
De onderzijde en binnenzijde zit goed dik in de tjset, dus dat zal een hels karwij worden om dat eraf te stralen gok ik zo.
Ik hoor ook goede verhalen over eraf bakken bij de Autosport compagnie.
Alles verpulvert bij 360 graden.
Langzaam opstoken en heel langzaam afkoelen.

gr Jan
Pyroliseren idd, had ik ook al eens ergens gelezen.
Ook een goede optie.

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 03, 2013 20:00

Hey Floor,

Leuk dat je bella op het forum hebt gezet.
Ook geweldig dat je zo snel veel opbouwende reacties en goede adviezen krijgt.
Zelf was ik ook aangenaam verrast over de hoeveelheid enthousiaste reactie op mijn eigen project.
De adviezen en kennis van de medeclubleden zijn echt helemaal de bom!
Ik kom natuurlijk graag een keer kijken om je project in het echt te zien.
Kunnen we eindelijk proosten met de Alfa wijn..

Rik

Terug naar “Projecten”