Dat wil ik allemaal best van je aannemen. Natuurlijk remt AP goed, en fors beter dan standaard transaxle spul. Mag ook wel voor de prijs.Puur gebaseerd op ervaring met en gebruik van!Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, want met standaard remmen kan je ook alle 4 de wielen opsluiten. Je hebt op straat geen grotere remmen nodig dan standaard.Waarom SZ schijven?
Bij de SZ en RZ voldoen ze ook niet!
Ik heb bij die van mij AP schijven en klauwen gemonteerd. Nu is een noodstop tenmiste weer een noodstop!
Met std remmen sta je even snel stil als met het dikste 8 pots systeem. Er is immers maar zoveel grip dat je banden hebben op het wegdek en grote remmen maken dat niet groter.
Het enige verschil is doseerbaarheid op de grens en circuitgebruik, waar je elke 30 seconden een noodstop maakt, 30 minuten onafgebroken.
Dit komt op straat nooit voor en het is ook niet raar dat normale remmen hier niet op berekend zijn. Temperatuur wordt een probleem dan.
SZ schijven voldoen prima op een racer, net als er in de TS cup met std brembo's wordt gereden wat ook prima gaat. Wat wel helpt zijn getemperde schijven gebruiken en goede blokken. Voor een 75v6 die niet echt op dieet is geweest zijn de std remmen niet toereikend en daarom is de overstap op Volvo tangen met SZ schijven een kostenaantrekkelijke upgrade. Ik had even geen 2500 euro liggen voor een alcon setje dus ben maar voor een goedkopere tussenoplossing gegaan.
Er is altijd goed-beter-best maar voor een straatauto die niet voor circuitgebruik wordt ingezet kan je je geld beter stoppen in goede schijven en goede blokken voor de standaard remmen.
Groet Pieter
Op beide auto's alles vervangen omdat beide remmen niet voldeden!
Ik heb op beide AP schijven van 308.
De set is samengesteld met een aantal SZ/RZ rijders en dat is niet voor niets gedaan!
Maar een TS racer van circa 1000 kilo is iets anders dan een V6 van richting de 1300kg. Bovendien is het om diverse redenen met een 75TS racer handiger om met 15" te rijden. En dat sluit mega grote remmen uit.
Tevens bestaat een remsysteem uit diverse componenten. Het zwakste component van origineel 75 of SZ remsysteem zijn niet de schijven maar de tangen. (en die idiote achter remmen trouwens)
Lang verhaal kort, gecombineerd met goede remtangen zijn SZ remschijven een prima budget upgrade voor transaxles die ook nog eens in 15" past.
Heb het zowel op mijn 75TS racer als mijn straat 75V6. Dus ook eigen ervaring en niet van horen zeggen.
Maar het kan natuurlijk altijd nog beter. Maar alle waar naar z'n geld.
Gr
DJ