De "ABN Bank"!
De Algemene Bank Nederland Bank...
Jeugdsentiment indeed!
Leuk !! zo te zien een Lusso, was ie rood of oranje?Hier mijn eerste bijdrage op dit forum!
85-GK-25. Foto is genomen in Hoensbroek, de Hoofdstraat. Straatbeeld inmiddels natuurlijk veranderd, maar ik ben nog met regelmaat hier te spotten!
Leuk! aan de Emmakade. Dat is nu de Albert Heijn
Das volgens mij bij mij om de hoek. Houtplein gefotografeerd van noord naar zuid. Leuke kiek. Overigens met afstand een van de leukste topics van het forum.foto uit een autovisie 1978.
grt rogeralfa
Denk het toch niet streekgenoot! Heb zelf op de Schouwtjeslaan gewoond, ken het wel aardig daar. Bedoel je met het pand op de hoek het huidige Dynabite pand? Ziet er op de foto toch iets anders uit. Op het Houtplein zit er een hele lichte bocht naar rechts in en de pandjes daarna hebben toch iets andere raampartijen. En in Haarlem reden toen NZH bussen.Das volgens mij bij mij om de hoek. Houtplein gefotografeerd van noord naar zuid. Leuke kiek. Overigens met afstand een van de leukste topics van het forum.foto uit een autovisie 1978.
grt rogeralfa
Ik heb het idee dat het Groningen is....zo te zie komt de (overigens schitterende bus) uit MarrumDenk het toch niet streekgenoot! Heb zelf op de Schouwtjeslaan gewoond, ken het wel aardig daar. Bedoel je met het pand op de hoek het huidige Dynabite pand? Ziet er op de foto toch iets anders uit. Op het Houtplein zit er een hele lichte bocht naar rechts in en de pandjes daarna hebben toch iets andere raampartijen. En in Haarlem reden toen NZH bussen.Das volgens mij bij mij om de hoek. Houtplein gefotografeerd van noord naar zuid. Leuke kiek. Overigens met afstand een van de leukste topics van het forum.foto uit een autovisie 1978.
grt rogeralfa
Maarrrrr waar is het wel? Waar reden EBA?? bussen.
Bedankt voor de correctie Marco.........dat er een Marum en Marrum was wist ik dan weer niet.Marrum ligt in Friesland Dirk op deze bus staat Marum.
Het is een bus van Elema-Stollenga’s Autobusdiensten (ESA). Klik
Ik durf dus wel met enige zekerheid te zeggen dat het hier Groningen stad betreft
Deze foto is sowieso voor 1979 gemaakt want toen droeg ESA zijn buslijnen over aan het Friese FRAM.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elema-Stol ... todiensten
Deze bus, de ESA 133 bestaat trouwens nog steeds en staat in het Nationaal Bus Museum in Hoogezand.
Groningen 100% zekerIk heb het idee dat het Groningen is....zo te zie komt de (overigens schitterende bus) uit MarrumDenk het toch niet streekgenoot! Heb zelf op de Schouwtjeslaan gewoond, ken het wel aardig daar. Bedoel je met het pand op de hoek het huidige Dynabite pand? Ziet er op de foto toch iets anders uit. Op het Houtplein zit er een hele lichte bocht naar rechts in en de pandjes daarna hebben toch iets andere raampartijen. En in Haarlem reden toen NZH bussen.Das volgens mij bij mij om de hoek. Houtplein gefotografeerd van noord naar zuid. Leuke kiek. Overigens met afstand een van de leukste topics van het forum.
Maarrrrr waar is het wel? Waar reden EBA?? bussen.