Nog meer 'buit' van de beurs: de Arna en de Sei van Kess die ik eerder al bij Adri de Vries had gereserveerd. Wel foto's gezien, maar nog nooit eerder in het echt kunnen bestuderen, dus toch wel even spannend.
Nou, dat viel helemaal niet tegen, integendeel zelfs!
Ik was destijds blij dat Pego het voornemen had een Arna te produceren, maar dat merk ging ter ziele. De Arna van Gamma
was een teleurstelling. En omdat niet élke Kess even geslaagd is (denk aan de Nuova Giulia) was ik heel benieuwd.
Maar de Arna is gewoon goed en erg mooi. Mooie details, correcte verhoudingen (ook al is het Alfahartje aan de kleine kant) en netjes afgewerkt. Ben erg blij met dit miniatuur-zwarte-schaap in de Alfa familie.
De Sei is in 'blu elettrico'. Op de foto's valt het niet echt op, maar wat een waanzinnig mooie kleur die erg warm en diep is. Ook hier een top-detaillering, zie de koplampwissertjes in 1:43. Voor de zekerheid haal ik deze maar nooit uit zijn doosje.
Wel een kleine hapje uit het hart, maar dat zag ik net pas op de foto, met het model (in z'n doosje dus) op de hand zie je het nauwelijks.
En tegenover al die detailgeweld gewoon een eerlijke simpele Mebetoys A-111 Giulietta. Altijd al leuk gevonden, maar toen ze nog verkocht werden was ik nog maar net aan het verzamelen en het budget erg klein. Voor dat 10tje dat het nu kostte wilde ik wel even een paar decennia wachten:
Op eBay zie je ze vaak voor 35-40 euro aangeboden worden, maar dat is domweg veel te veel. Zo zeldzaam zijn ze nou ook weer niet. Alleen een absoluut onbeschadigde en ongeopend doosje zou die prijs rechtvaardigen. Terwijl het destijds Fl 4,75 of iets dergelijks kostte?