Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

do nov 07, 2013 17:33

Nee hoor er hoort een korte op!

Afbeelding


gr Jan

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

do nov 07, 2013 18:40

Ik zie het Jan, bedankt. :thumbs:
Verschil zit hem in aanzuigbuis zo te zien.
Ik vond de plek van de bobine ook al raar en voeg mij af of dit de juiste plek was.

Heb jij misschien nog war meer foto's van de motorruimte, ik heb zo hier en daar wat hiaten op te vullen. :lol:

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

do nov 07, 2013 19:15

Ik zie het Jan, bedankt. :thumbs:
Verschil zit hem in aanzuigbuis zo te zien.
Ik vond de plek van de bobine ook al raar en voeg mij af of dit de juiste plek was.

Heb jij misschien nog war meer foto's van de motorruimte, ik heb zo hier en daar wat hiaten op te vullen. :lol:

Vertel!

gr Jan

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2271
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

vr nov 08, 2013 08:15

inderdaad jan dat ism :wink:

je mist met name radiator en aanverwante zaken en een deel van de ontsteking.

wat verder nog?

oja en een stukkie accubak :lol: :wink:
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

vr nov 08, 2013 13:26

inderdaad jan dat ism :wink:

je mist met name radiator en aanverwante zaken en een deel van de ontsteking.

wat verder nog?

oja en een stukkie accubak :lol: :wink:
No shit Sherlock :lol:

Radiator, zonder expansievat neem ik aan? En enkel een overloop op de straat?

Bij mij zitten er nog iets gemonteerd wat ik nog niet eerder ben tegen gekomen.
Zoals een raar kastje achter de beschuitbus tegen het schudboard aan, zitten ook met een hoop touwtjes vast aan een schakelaar onder het dashboard... waarschijnlijk een startonderbreker of iets dergelijks?

Zal van het weekeinde als ik ff tijd heb wat betere foto's van de motorruimte maken.

Wat detail foto's van een standaard motorruimte (radiator, schudboard, binnenzijde wiekasten) zijn altijd welkom.
Ik kan dan wellicht zien wat er wel en niet thuis hoort of waar wat hoort te lopen wat nog ontbreekt, zoals waterslangen, carterontluchting etc.

Gebruikersavatar
Bog75
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 14:25

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

vr nov 08, 2013 13:59

Je mag bij mij komen kijken. Ik heb echter een 71er, dus iets andere opzet. Lange beschuitbus, expansievat (heb ik er zelf op gezet hoorde er niet op), zkeringen kast in interieur etc.

woon in d-h
Bert en Juul

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

vr nov 08, 2013 14:55

Hoe origineel wil je hem opbouwen . Wat je nodig hebt hangt daar wel in hoge mate vanaf.
En als je toch zaken moet aanschaffen, bv een radiateur die zeer waarschijnlijk ook nog gereviseerd moet is de stap naar een alu radiateur niet zo heel groot meer.
Idem accu, zet je r een origineel lompe in of een compacte, in het laatste geval kan de accubak eruit, wat ie wellicht vanwege plaatwerken toch moet ( berucht roestpunt)
Zijn zo maar een paar overwegingen...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Lorenzo
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 16:55

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

di nov 12, 2013 10:41

Hoe staat het met de vorderen van dit project? Ben erg benieuwd!
Fiat 500F '67 Bianco
GT 1300 Junior '73 Alfa Rosso
Fiat Panda 4x4 '94 Grigio Metallizzato
Spider 2000 USA '80 Alfa Rosso
Berlina 1750 '67 Blu Olandese
GT Sprint Veloce '67 Bianco Spino

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

di nov 12, 2013 20:40

Afgelopen weekeinde geen tijd gehad, mijn vrouw ging helpen klussen bij een vriendin en ik was lekker met de kids binnen.
Niet echt veel anders kunnen doen dan de instaplijsten opknappen en een Carello ruitenwisserarm polijsten...
Mogenavond ga ik bij de plaatwerker langs om even een en ander door te spreken.

Mogelijk zondag weer verder aan de slag met demonteren. :D

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 17, 2013 20:39

Nieuwe update:
Van de week bij een bevriende plaatwerker langs geweest, even lekker zitten kletsen en natuurlijk ook over de GT.
Het plan wordt kaalmaken en langsbrengen, dan zullen we gaan bekijken wat we gaan vervangen en wat we zullen repareren.

Verder afgelopen week nog een offerte ontvangen voor pyrolyseren (a.k.a. thermisch ontlakken) en nastralen.
Ik hoef geen Tectyl te krabben, auto kan zo de oven in. Scheelt dus een berg werk waar ik eigenlijk niet op zat te wachten :lol:
Iemand ervaring met pyrolyseren?

Ook nog even net blok nagekeken, of het wel een 1300 is en dat bleek ook zo te zijn.
Het motorblok is in elk geval goed geconserveerd 8) even met een busje reiniger eroverheen en een mooi schoon glimmende kop komt tevoorschijn.
Afbeelding

Een vriend van mij heeft ook nog even Fusi geraadpleegd en ik heb volgens hem matching numbers.
Bedankt nog Rik :thumbs:
Afbeelding
Afbeelding

Wat is dat voor een aftap kraantje daar op de foto?

Afgelopen middag weer lekker aan de slag geweest en het dashboard eruit geschroefd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo nov 17, 2013 21:11

Kraantje kun je de koelvloeistof aftappen!

Wat ziet het blok eruit zeg lekker vet!

ciao jan

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

ma nov 18, 2013 19:43

Kraantje kun je de koelvloeistof aftappen!

Wat ziet het blok eruit zeg lekker vet!

ciao jan
Sistema di conservazione del motore, regolarmente riempire

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 633
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo dec 08, 2013 20:42

Even een korte update...

Een paar weken geleden het dashboard uitgebouwd, het was even zoeken waar de bevestigingspunten zaten, maar het is gelukt. Wel 43 jaar aan stof tegen gekomen, wat een stofbende onder het dashboard. Alleen nog de kachel uitbouwen.

Gister de carbs en startmotor eraf geschroefd en vandaag weer aan de slag gegaan. Ik heb de auto aan de voorkant op 2 assteunen gezet (vroeg kerstkado van vrouw lief), zodat ik er ook aan de onderkant kan werken. Kon ik mooi mijn nieuwe krik uitproberen, kerst kado van mijzelf.

Verder vandaag het inlaatspruitstuk er afgeschroefd, nou daar zit wel wat ruimte voor verbetering, spruitstuk sluit totaal niet aan op kanalen in de kop zeker aan boven en onderzijde 3mm overlap, uit lijn dus. Als het blok eruit is kan ik daar op mijn gemakje naar kijken.

Ook nog voorpijp losgehaald, op mijn rug onder de auto. Het was wel ff lekker ..., maar het is gelukt. Geeft altijd wel voldoening als je de lastigste boutjes op de meest onbereikbare plekken los krijgt. Wat mij opviel is dat alles nog goed los te krijgen was, was ook niet gek met het blok in vette toestand.

Vervolgens nog in het donker het uitlaatspruitstuk ook nog eraf gehaald, toch maar eens gaan kijken voor een goede TL lamp.

De in en uitlaat poorten zijn vrij van noemenswaardige aanslag, dus dat is een goed teken voor de staat van de motor inwendig. De olie is ook nog schoon. Ik heb wel eens andere kanalen gezien (van mijn 2.0 JTS).

De teller staat op ca 14000km, , maar ik vraag mij af hoeveel de auto werkelijk heeft gelopen. De auto heeft vanaf ca 1988 niet meer gereden, maar 14000 in 18 jaar lijkt weinig (700km/jr). 114000 in 18 jaar lijkt mij voor die tijd weer erg veel (6300km/jr), maar niet ondenkbaar.

Volgende stap wordt de motor en bak eruit halen.
Wat gaat het makkelijkst, eerst de bak eraf, dan de motor eruit? Ik heb nog geen idee hoe krap het is, hoewel ik ruimte genoeg lijk te hebben.

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo dec 08, 2013 21:36

De meeste halen bak en motor er in zijn geheel uit!

Nadeel is dat de auto voor flink omhoog moet en het blok er achterovergekanteld uit moet.

Als je het op de vloer doet is het wellicht handiger de motor er eerst uit te halen!

Het is alleen een gepiel met de bovenste bouten van de versnellingsbak!

Plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien heb je er wat aan!

gr Jan

Gebruikersavatar
GTA Fre@k
Member
Member
Berichten: 164
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 09:11
Locatie: Houten

RE: Seliquella's GT 1300 Junior brievenbus project

zo dec 08, 2013 22:08

Middelste stuurstang lossen (zoals op de foto van Jan te zien is). Beetje prutsen. Bandijzer erbij om de bak langs de firewall te geleiden. Without struggle no progress! Lekker in de weer Floris! :thumbs:
105.02

Open: www.gtaparts.nl

Terug naar “Projecten”