Goedenavond,
Vele mensen denken waar blijft ie nou toch met zijn witte 75 Turbo Evoluzione.
Nou afgelopen 4 jaar zijn er heel wat veranderingen in mij leven gekomen,waaronder samen gaan wonen,2 keer verhuizen in 1½ jaar,en een kleine meid die inmiddels alweer bijna 2 is.
Daarbij heeft Lunatic een gehele verbouwing plus aanbouw gedaan waar ik al die tijd actief bezig ben geweest +/- 4 jaar
En nog vele andere dingen.
Ik heb zo'n 1½ jaar terug een 164 over gekocht met motorschade van Fred164.
Afgelopen maand eindelijk een stap kunnen nemen om hier aan te beginnen en een motor te gaan reviseren voor deze 164.
Had een ander blok gekocht hiervoor maar heb toch overwogen deze alsnog te gaan reviseren.
Het oude blok wordt later ook opgefrist en gaat in een matzwarte giulietta racer terecht komen (maar das voor in de werkloze uurtjes)
Heb vandaag van het oude blok voor de gein de cilinder koppen er eens afgehaald.
Wij troffen daar flinke schade aan waaronder een gebroken klep,een kromme klep en een zuiger die niet op en neer gaat als de krukas rond gaat
De rode lijn zegt genoeg over de stand van de zuiger neem ik aan,groen spreekt ook voorzich.
Maar nu het blok wat gereviseerd wordt:
Dit blok komt uit een 75 dus de ombouw hebben we,die ombouw gaat op het blok wat nu kapot is en uit de 164 komt,en wordt daarom in de Giulietta gefoefeld
Gedemonteerd:
Schoonmaken van de onderdelen en het blok:
De nieuwe onderdelen voor de revisie:
Blok gepoetst en begonnen met onderdelen te monteren:
Krukas gemonteerd:
Cilinder bussen gehoond en gemonteerd:
Zuigers voorzien van nieuwe zuigerveren en olieschraapveren+gemonteerd:
Van de cilinderkoppen zijn de klepzittingen ingeslepen en nieuwe klep seals gemonteerd,en toen hield het op.Want de klepveren tang die we hadden konden we niet toepassen op deze kleppen,omdat ie te groot was.
Dat was het voor vandaag.
Greetzz..
Wouter