Ik ben zelf ook positief verrast als ik eerlijk moet zijn. Ik vreesde voor een soort stofzuigergeluid, zoals je ook wel eens bij de WRC's hoort.
Maar bekijk/beluister het filmpje nog waar eens op 1:42min, dat klinkt toch wel gaaf.
Ferrari heeft overigens al aangegeven dat deze nieuwe motorregelementen ook de deur naar andere autosportklasses voor hun opent, zoals de LMP1/2-klasse op Le Mans/WEC. Dus stel dat de FIA lastig zou gaan doen over deze test, dan kunnen ze altijd nog zeggen dat het geen F1-test was maar een LMP1/2-test of iets dergelijks.
McLaren zal uiteraard precies 't zelfde trucje toepassen, die zullen ongetwijfeld zo'n motor in een MP4-12C of P1 gehangen hebben en hiermee, als dan niet 's nachts, hun testrondjes mee maken. Mercedes heeft nog wel ergens een (oude) DTM-auto staan met middenmotor waar dat blok in past. Maar hoe Renault dit gaat doen? Wellicht op de achterbank van een Clio?
(Zou niet de eerste keer zijn dat men daar en V6 propt)