In mijn Giulietta heeft een 3.5 v8 van Rover gelegen

.
Ze hadden andere motorsteunen gemaakt, een bult in de motorkap om de carbs vrij te krijgen en een aangepast vliegwiel om de cardan te kunnen bevestigen...
Dit alles was in 1985/86 gedaan, een echte motor (Alfa V6) zal wel te duur geweest zijn toen...
volgens de voormalige eigenaar liep het wel asociaal! moet ook wel met een 1.6bak erachter...
Bralfa: voor het ombouwen naar een v6 hoef je de tunnelbak niet te vervangen, kunt gewoon alles van een 75 v6 gebruiken. alleen de voorste motorsteunen moeten iets naar voren verplaatst worden, geloof 1,5 cm. heb het in mijn 74er Alfetta sedan ook gehad, ging perfect.
Vraag wel na bij de RDW hoe het met omkeuren zit! heb begrepen dat het een probleem is om om te keuren.

Wil het zelf ook graag weten aangezien mijn Giulietta ook v6 wordt, met of zonder goedkeuring.
Wat zijn jullie ideeen voor de versnellingsbakken van de transaxles? ben er zelf nie zo kapot van namelijk en ben bezig om een BMW bak op een v6 te monteren en dan achter een los diff van een Sei te gebruiken. KAn veel meer vermogen aan en schakelt een stuk beter. Enigste echte nadeel is dat je de gewichtsverdeling wat slechter maakt. Maar degene hier die wel eens een Sei diff in de handen hebben gehad weten dat dit niet veel minder weegt als een complete transaxlebak!

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.