Weer een heel weekend opgeofferd voor de Sud...sommige eenvoudig lijkende dingen kosten enorm veel tijd, Zoals remleidingen netjes aansluiten en geleiden zodat ze niet kapot trillen of ergens langs schuren, en dat op elke hoek van de auto, voorbeeld:
De isolatietape zit erom heen voor extra bescherming, de leiding beweegt niet tot aan het klemmetje maar evengoed.
Motor+bak inbouw klaar. Ik heb het vroege, zeldzame alu staartstuk gebruikt op de bak, was eigenlijk niet de bedoeling voor deze Sud maar had er inmiddels nog een gescoord
. Dit zit vastgeschroefd op de bak zonder de flex rubbers, of dat nog wat uitmaakt voor het schakelen of de motorophanging weet ik niet maar het is wel lichter en mooier dan geperst staalplaat
Ik had K&N Renault 19 filters van intussen een jaar of 8 oud, die waren toch wel op maar voor de prijs van nieuwe kan je heel wat papieren filters kopen á 6 euro...
Met de remmen op de bak past een regulier 16v uitlaat spruitstuk niet meer. Een CSC 4-2-1 past wel maar is duur, in plaats van zelf weer iets bakken dit toch maar rechtstreeks vanuit Italië laten komen aangezien ik toch levenslang Suds wil blijven rijden kunnen de kosten afgeschreven worden over hopelijk vele jaren. Tis zeker een mooi ding.
Heel wat minder pijpvolume dan het spruitstuk dat ik tot nog toe gebruikte...
Versnellingsbak voorverwarming is ongewenst, toevallig had ik van een kennis die met de autohobby stopte hele dozen spul gekregen en daar zat ook uitlaat wrap in, dacht eerst dat het universele autogordel was...daar het spruitstuk ter hoogte van de bak mee ingepakt.
Sudje weer opgetakeld aan de ketting en het aandrijfaggregaat eronder geschoven.
Merk op de 245/35 achterbanden
Dat ziet er dan zo uit met de CSC, grondspeling wordt echt wel kleiner maar wel ter hoogte van de voor as dus drempels geen probleem maar bolle weggetjes wel.
Ech wel vet die BBS velgen... Enkele plekken met opborrelende lak bleken zoals verwacht gaten te zijn, (trapt open deur in) als je een Sud verwaarloosd gaat ie snel achteruit...
Maak ik wel netjes dicht met plaat en dan bij verven met de kwast maar, alvast besteld:
Schaalmodelletje vluchtig er mee gedaan, ziet wel grappig uit...
Maar om deze folie aan te brengen wordt minstens 18 graden temperatuur geadviseerd dus denk niet dat ik dat dit jaar nog haal.
Intussen hangt dus de motor er in en loopt prima zo te horen maar ben zondagmiddag en vanavond uren bezig geweest met de remmen en ik krijg ze niet ontlucht, er komt mooi vloeistof uit elke klauw zonder bubbels maar evengoed zakt het pedaal bijna tot op de bodem en heb ik alleen achter remmen. Om de voorremmen te ontluchten had ik voor de linker klauw de achterkant zo hoog mogelijk opgekrikt en voor de rechterklauw de voorkant, vanwege de horizontale montage van wat eerst 2 verticaal gemonteerde linker Alfa 75 TS klauwen waren. Dus de klauwen zullen los moeten en dan ontlucht in verticale toestand. Om de klauwen te demonteren moeten ook de schijven eraf, en dus, gruwelijke hekel aan, de inbusbouten van de aandrijfassen. Zal wel goed komen maar deze week geen zin meer in, kan mijn armen amper meer optillen door spierpijn van het steeds boven hoofd vechten met uitlaat, subframe, handremkabels etc etc.