Yep, bodemplaat van een 75 is sowieso dunne peperkoek, door de gelaste steun waar de standaard stoel op zit worden de krachten een beetje verdeeld.Moet ik op de bestaande bodemplaat 4 x een plaat van 3mm dik lassen van minimaal 40cm2 en dan 4 M8 bouten door de bodem (-plaat) heen voor de montage van de stoelen?
Direct op de vloer een grote schijf van rond 75 [mm] x 3 [mm] gemaakt, (minus boutgat kom je dan net boven de 40 [cm]^2 uit) en stoel steunen rechtstreeks op de vloer gemonteerd.
Dat is ruim voldoende om de krachten mooi het plaatwerk in te leiden.
Achterste bevestigingspunten van de stoel krijgen het meeste te verduren. Positie lichaam in stoel tov bevestigingspunten.
Verder is het handig om een U-profieltje (b) 60x (h) 20~30 [mm] van 0.8~1[mm] wanddikte plaatwerk te maken en over de breedte symmetrisch tov de achterste bevestigingspunten.
Vanaf de onderzijde tegen de vloer te plaatsen, om wat hoogkante buiging te forceren. (samen met de standaard vloer maak je dan een mooie koker)
Weinig massa maar veel stijfheid/sterkte. Als je helemaal los wil gaan kan de de verticale wanden van je u-profiel nog op gewicht optimaliseren
Ps met wat lomp geweld krijg je de originele alfa 75 stoel profiel op de steek van een kuipstoel.....