Volgens een enquete onder degenen die zich hebben aangemeld bij de stichting oldtimerbelangen gaat het overgrote deel van degenen die "er iets bijhebben" tussen 25 en 40 jaar die dingen schorsen. Met alle "collateral damage" (geen benzine/accijns, geen onderdelen/uitbestede uren enzovoorts enzoverder) die daarbij hoort.Dát zou een stunt zijn En dan allemaal een kopie van het schorsingsbewijs naar het Ministerie van Financiën sturen, zodat ze er een leuke collage van kunnen maken. Helaas doe ik ook niet aan sociale media, anders begon ik er meteen mee.
En wat zou het verder gewéldig zijn als IEDEREEN eens een jaartje, als statement, de auto(s) in kwestie zou schorsen !! Geen 180 miljoen extra voor de fiscus, geen 135 miljoen, maar 180 euro Of 135 euro. Ja, zónder meerdere nullen voor de komma ! Aktietje op sociale media ?? (waar ik overigens niet aan doe, maar dat terzijde..) Als "we" daarmee deze zotte wet zouden kunnen torpederen zou ik een jaar lang naar m'n werk (11 km enkele reis) willen lópen, weer of geen weer !!!
Maar ik vind het een goed plan, Yuri ! En wie heeft een idee/IT/social media kennis/tijd om zoiets "massaal" internet op te slingeren ? Of lappen we met zijn allen voor een pagina in de Telegraaf ?? (rest van de pagina voor sponsoruitingen en verkoopad's van alles waar je van af wilt.. )
Ben sowieso weer ": in de stemming": m'n Iveco camper project gaat best hard, ding is aan de buitenkant bijna klaar. ff in een notedop: gekocht in december 2011 als trekpaard voor de trailer en paddock verblijf tijdens SI races. Hele zijkant bleek verrot, dus twee jaartjes vertraging/in restauratie. Maar goed, Italiaans, turbodieselke/lekker trailertrek-koppel, achterwielaandrijving, dubbellucht, EN net belastingvrij. Prettig als je er 7, 8 x per jaar twee daagjes mee onderweg bent naar het circuit. (ga er NIET mee op vakantie ! Kan me geen grotere straf bedenken, en vind mezelf echt een héle aardige vent, dus..) Bewuste keus voor belastingvrij, ik heb immers geen zin om voor die paar dagen om de drie jaar de aanschafprijs voor de/een camper nóg een x te betalen aan wegenbelasting. En ziedaar, bedankt, onbetrouwbare overheid !!! Ik ga geloof ik 800 euro per jaar betalen !?!?!?