Bij mij?? Want??Voor de rest alles goed?
Bij mij?? Want??Voor de rest alles goed?
Plaatjes schieten valt niet mee.. Motorruimte nogal vol en de camper past niet op m'n brug (2-kolommer met aan de bovenkant een verbinding waar de hydrauliek en de staalkabels lopen). Maar wellicht dat je geoefende oog er al méér mee kan dan ik.En waarschijnlijk kent de forum-Frankenstein ook wel allerlei componenten die samen te voegen zijn tot iets werkbaars in een Daily. Zullen we maar met zijn allen een paar middagjes gaan beunen dan? Leuk.
Een bak aan de motor maken is de lastigste opgave in dit geval. het is niet iets wat je gauw even in een weekend doet ben ik bang. Er gaat wel wat tijd inzitten om het netjes, goed en veilig in te bouwen.
Maar het kan zeker. Wij hebben hier een VW LT oprijwagen met een 3.0 6 cilinder Opel Senator motor erin op gas en we zijn momenteel een zelfde Opel motor in een oude Bedford bus aan het maken.
kijk anders eens of je wat foto's van de motor en motorruimte kunt maken zoals het er nu uitziet. Dan kan ik wellicht al meer zien.
Het leven moet natuurlijk wel leuk blijven. En voor de één is de hobby meer waard (anders dan financieel gezien) dan voor de ander.Ach ja, het blijven natuurlijk luxeproblemen: Auto de deur uit en je lasten zijn weg. Leuk is anders maar zo erg is het natuurlijk allemaal niet.
Zeker waar. Zelf ook profijt gehad van mn GT met LPG. En zal dat ook blijven doen maar dat gaat helaas niet op voor iedereen. Ik ben blij dat ik Alfa Romeo prefereer en niet Dodge of CadillacAan de andere kant zie ik voor mijzelf ook wel in dat ik de afgelopen jaren volop geprofiteerd heb van de regeling en iedereen moest wel aanvoelen dat er ooit een einde aan zou komen. De echte profiteur vind ik hier ook wel een oplossing voor, de voorgestelde regeling biedt nog volop kansen... Een Alfetta uit 1974 rijdt echt net zo fijn als eentje uit 1984.
En uiteraard ook voor de wagens van voor '74Ach ja, voordeel is wel dat als je nu een hobby auto wilt, je net zo goed een 916GTV kan nemen waar in het verleden de meesten over het algemeen automatisch zochten naar een belastingvrije oldtimer. Goed voor de youngtimer markt dus.
Tja. Maar als je er dan eentje weet te vinden dan is dat meestal voor het hele jaar. En dan kun je dus als je meerdere auto's hebt beslissen om er eentje tot wintergebakje te promoveren en die 9 maanden per jaar geschorst in die stalling te zetten en in de drie verplichte wintermaanden zet je dan de zomerauto op die plek. Dan kan je voor die 500 euro dus al twee auto's op de weg houden (caravanstalling gaat over het algemeen voor een paar tientjes per strekkende meter per jaar), alleen bepaalt mister eh-eh-eh dan op welke momenten je met welke auto mag rijden. En dat vind ik dus niks, want ook in de zomer is het wel eens kloteweer en bovendien: hoe zit het nou met winterevenementen?Maar voor de hobbyisten die geen stalling hebben en/of de auto al dan niet incidenteel ook in de winter gebruiken, die moeten nu ineens zorgen dat ze in de winter een stalling hebben. En een andere auto. Of al gauw 500 euro per jaar MRB lappen.
Kan je niet een soort van container/afzet bak op die oprijwagen maken en em keuren als camper?Allemaal steekhoudende argumenten Joel, maar waar t om draait mi (en dat is door Emile en Matteo ook al een paar x aangehaald) is het feit dat je geen 14 dagen meer vooruit kunt plannen op deze manier... Inderdaad de regering is een onbetrouwbare partner zoals dat heet. Vandaag is het A morgen is het B, net wat hun t beste uitkomt. (lees: waar op dat moment de meeste knaken te vangen zijn)
Zoals hier al te lezen is gaan wij vanaf 2014 voor de MB oprijer voor slechts een schamele 900 km per jaar 2184 euro belasting aftikken. Gekkenwerk.
Nah dan doe je de auto toch weg...?
Is a) geen optie, de noodzaak om zoiets erbij te hebben blijft dan bestaan, en b) wie gaat er nog meer dan de oudijzer prijs geven voor een auto waarvan de markt volledig is ingestort (remember t grijskenteken, de poolse busjeshandelaren klaagden toen zelfs over het markt overschot wat vanuit NL werd aangevoerd)
Kijk over die paar tientjes voor mn bertone of een 75 (of eender welke benzine auto) ga je me niet horen...
Grtz,fRank
Als ze je dan pakken ben je heel zuur. Dat is in NL ook al dicht getimmerd…..Kan je niet een soort van container/afzet bak op die oprijwagen maken en em keuren als camper?Allemaal steekhoudende argumenten Joel, maar waar t om draait mi (en dat is door Emile en Matteo ook al een paar x aangehaald) is het feit dat je geen 14 dagen meer vooruit kunt plannen op deze manier... Inderdaad de regering is een onbetrouwbare partner zoals dat heet. Vandaag is het A morgen is het B, net wat hun t beste uitkomt. (lees: waar op dat moment de meeste knaken te vangen zijn)
Zoals hier al te lezen is gaan wij vanaf 2014 voor de MB oprijer voor slechts een schamele 900 km per jaar 2184 euro belasting aftikken. Gekkenwerk.
Nah dan doe je de auto toch weg...?
Is a) geen optie, de noodzaak om zoiets erbij te hebben blijft dan bestaan, en b) wie gaat er nog meer dan de oudijzer prijs geven voor een auto waarvan de markt volledig is ingestort (remember t grijskenteken, de poolse busjeshandelaren klaagden toen zelfs over het markt overschot wat vanuit NL werd aangevoerd)
Kijk over die paar tientjes voor mn bertone of een 75 (of eender welke benzine auto) ga je me niet horen...
Grtz,fRank