De auto staat dus eindelijk bij mij op de brug in de garage. Ik ga nu de auto van achter naar voor helemaal in orde maken, een planning heb ik niet echt, het is af als het af is...
Volgens mij heeft het kleine mannetje het ALFAVIRUS al te pakken ik ben zeer benieuwd naar
het eindresultaat ,het ziet er nu al veelbelovend uit (top werk)
boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio
Ben maar eens begonnen aan de rechter dorpel. Daar zat een gat in en een vervelende deuk. Door die deuk is de bodem daar ook gaan roesten omdat de bodembescherming los zat.
Eerst ruimte gemaakt door stuk buitendorpel weg te halen. Daarna roestige bodem en roestige stuk van de middendorpel weggehaald. Wilde niet alles weghalen zodat er nog wat stevigheid in zou blijven.
Daarna stuk plaat op maat gemaakt en omgezet voor de bodem:
Laatst gewijzigd door reijnaje op zo dec 08, 2013 21:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Stuk binnendorpel gemaakt en aangesloten op de restanten van de oude middendorpel. Alleen onderste randje daarvan was geroest. De Sprint is bedoeld om mee te rijden dus hoeft geen concoursauto te worden. Ik heb dus niet de moeite genomen om er een volledig nieuwe dorpel in te zetten of de zelfgemaakte dorpel te voorzien van de standaard gaten. Als het maar stevig is en goed beschermd voor de toekomst vind ik het goed...
Laatst gewijzigd door reijnaje op zo dec 08, 2013 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar waar de dorpel aansluit op het achterscherm hoort een mooie naad te zitten, die zat er in de oude situatie ook wel maar daaronder zat een op het oog mooie reparatie maar waar wel veel plamuur nodig was. Dat heb ik dus eerst in model gemaakt met nieuwe stukjes plaat. Helaas geen foto's van gemaakt, die komen de volgende keer.