Mijn Bertone is van 1971. Dat kon niet volgens de rdw, er staat dus 1972 op het kenteken. Dat is dus 42 jaar.
Krijg ik vandaag een acceptgiro voor de hele mep. 99 euro per kwartaal.
Ik heb toch zelf nog niets moeten melden of zo?
Heb je die bertone net of net op kenteken laten zetten? Dan moet je inderdaad zelf vrijstelling aanvragen. Formulier vind je
hier
Of had je de bertone al en had je al vrijstelling? Dan is het vreemd en zou ik eens gaan bellen.
Betaal voorlopig maar even niks; vanmorgen telefoontje naar de belastingdienst gedaan (laten doen
) i.v.m. de aanslag, welke voor een deel over 2013 gaat. (dat kan dus niet bij een oldtimer, ongeacht of die onder de nieuwe wet ook gezien wordt als oldtimer)
"En er zijn nog een paar mensen die dit probleem hadden...... (jaja...)
Er wordt op dit moment hard gewerkt om de nieuwe brieven de deur uit te doen met de juiste gegevens."
Als we 27 januari de brief niet in huis hebben, moeten we weer contact opnemen.
Ze zijn zelf nog niet bepaald op de hoogte van de juiste feiten:
Het bedrag dat we moeten gaan betalen voor alle auto’s is volgens die mevrouw 120 euro en niet 74 euro. (in geval van Sud of 33 bijvoorbeeld)
Die 120 klopt natuurlijk niet! (heb dat maar even niet gemeld
)
Als we het bedrag voor de overgangsregeling niet op tijd betalen, dan gaan ze er vanuit dat we ook in de maanden willen rijden, welke met de overgangsregeling niet mogen en krijgen we automatisch een aanslag voor het volle tarief! (dat klopt wel, maar wisten we natuurlijk al)
Het zal mij benieuwen of er op tijd een herziene aanslag komt en of ie dan wel klopt!!!!
Fijn hè, zo'n lekker doordachte wetswijziging. Kost nu al weer meer, dan ie oplevert!
...........