Het topic dwaalt langzaam af van 169-teaser naar verlichtings-ergernissen maar ik ben niet te beroerd om nog een duit in het zakje te doen.
:
@Yuri: Helemaal mee eens. En wat mij betreft had men ook nooit moeten toestaan dat bij het starten van de motor de dashboardverlichting al automatisch aan gaat. Veel beter om die over de gewone verlichting te schakelen. Want als het dashboard donker blijft dan denkt men er veel eerder aan om de verlichting aan te zetten.
@Gordon: Ik denk dat eigenaren van "Zweedse hokken" de automatische verlichting niet onklaar maakten om een paar kwartjes benzine te besparen, maar omdat ze gestoord werden van het grootlicht-seinen door heel veel tegenliggers. Tegenwoordig bijna niet meer voor te stellen maar dat was echt een ding, weet ik uit ervaring. Mijn vriendin heeft een 205 GTI 1.9 gehad van 1992. Die auto was nog maar een paar jaar oud, dus we praten over midden jaren '90. De eerste eigenaar was een Nederlander die in Zweden werkte, hij had die auto in Zweden nieuw laten leveren met alle Zweedse specificaties. Met het starten van de motor ging de verlichting automatisch aan (dimlicht en achterlichten). Dat was toen hier nog een grote bijzonderheid en je kon de verlichting ook niet zelf uitschakelen. Je wil echt niet weten hoeveel tegenliggers er toen overdag grootlicht-signalen gaven. Persoonlijk had ik daar geen probleem mee, ik rijd al bijna mijn hele leven 24/7 met licht aan omdat ik dat veel veiliger vind. Maar ik kan me van toen wel voorstellen dat anderen dat zat werden....
.