Vandaag wilde ik de auto definitief rijdend hebben, zodat ik volgende week zondag kan verhuizen naar de nieuwe stalling/sleutelplek. Gelukkig bleef het z.g.a. droog, hoewel er wel eenkorte maar hevige hagelbui even roet in het eten gooide.
Wat op de planning stond voor vandaag:
- aansluiting uitlaatspruitstuk op voordemper goed vast, de oude bouten/moeren vervangen door nieuwe exemplaren.
- einddemper er onder plaatsen en de boel ook een beetje goed recht hangen
- tapijt bestuurderskant terug plaatsen en alles wat van de pedalenbox eraf wat gehaald terug monteren.
- als er nog tijd over was de K&N's vervangen door de originele luchtinlaat.
- banden weer op spanning zetten
- testrit maken
In principe is alles gelukt, alleen kreeg ik tapeind niet lekker uit de carburateur. heb 'm er uiteindelijk wel uit gekregen maar zag dat hij beschadigs was, moet dus even o pzoek naar een andere. heb zodoende wel de K&N's maar even laten zitten.
Eenmaal alles klaar de auto starten, bleek niet zo makkelijk te zijn gezien de accu van de GTA dienst moest doen als starthulp. Daar zit echter een soort van kunststof zekeringkastje op de pluspool waardoor de klem van de startkabel er niet lekker op past. Gelukkig kwam mijn vriendin net aan wandelen om een kopje koffie te brengen, dus haar even geïnstrueerd hoe ze een motor op carbs die en tijdje geen benzine heeft gekregen moest starten. Dan kon ik de klem op de accupool van de GTA houden.
Alles even gechecked, geen lekkages bij de uitlaat meer zoals 2 weklen geleden omdat nu alles goed vast zit. Remmen zaten gelukkig ook niet vast, daar was ok vooraf wel een beetje bang voor. 9want Dunlops, dus duur en slechte verkrijgbaarheid van onderdelen)
Maar goed, toen de straat op! Wel even wennen en vooral zorgen dat de auto niet af zou slaan.
Even onwennig, zeer rustig warm rijden en de auto was ook wat nukkig. Ook het geluid van die K&N's was even wennen, ik vind 't nou niet bepaald mooi klinken... Remmen liepen ook niet aan, banden waren wel wat leeg gelopen maar gelukkig niet vierkant geworden. Meteen even een tankstation opgezocht om ze op te pompen.
Al met al een dik half uur rond gereden, op het gemak met niet te veel toeren. Alles werkte verder naar behoren, alleen de handrem moet ik nog even fixen. Maar wel érg fijn om na 7 maanden eindelijk weer eens een stuk met de Giulia te rijden!
Volgende week zondag wil ik gaan verhuizen, wel fijn dat de Giulia nu dus op eigen kracht naar de nieuwe slaapplek kan. De volgende dingen op mijn lijstje zijn de inlaatrubbers vervangen, samen met het monteren van de standaard-inlaat/luchtfilter. Ten 2e natuurlijk de handremkabel die ik moet vervangen. nieuwe ligt al klaar, monteren zonder brug zal nog een leuke klus worden...