Het is nog niet zeker, maar ik overweeg om een leuke auto voor erbij aan te schaffen. Het moet me echter niet de kop gaan kosten, dus hij moet als oldtimer verzekerd kunnen worden, de belasting moet niet te hoog zijn en hij moet goed onderhouden afgeleverd worden. Tevens ben ik geen sleutelaar en ben dus op zoek naar een goede auto, dus geen auto waar van alles aan hoeft te gebeuren. Het zal waarschijnlijk een mooie 33 of 75 worden en het hoeft geen topmodel te zijn, ik rijd vrij rustig. De auto zal binnen gestald gaan worden. Het wordt niet mijn dagelijkse auto, meer dan een paar duizend kilometers per jaar ga ik er waarschijnlijk niet mee rijden. Mijn vragen:
- Naar wat ik begrijp, hoef je voor een auto van ouder dan 25 jaar max E 120 belasting te betalen per jaar als je hem 3 maand per jaar schorst. Klopt dit?
- Deze 75 heb ik gezien op internet: http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 88930.html Zijn er dingen waar ik bij een dergelijke 75 op moet letten als ik er naar zou gaan kijken, wellicht heeft de auto lang stil gestaan. Heeft iemand misschien ervaringen met de aanbieder? Volgens mij heeft deze motor een distributieketting, heeft dat ook onderhoud nodig?
- Bij een bedrijf hier in de buurt komt binnenkort een 33 met ongeveer 35000 km te koop te staan, auto komt uit Italie. Het gaat waarschijnlijk om een 1.3V of 1.4IE uit de eerste bouwjaren na de grote facelift in 1990.
- Zou een 33 kwalitatief beter zijn dan een 75 in het algemeen? En wat zou financieel de beste keus zijn?
Ik hoop dat jullie me een stukje verder op weg kunnen helpen, alle tips zijn welkom.