Ik weet niet wat je precies bedoeld met "dat het toerental bij het indrukken van de koppeling nauwelijks terugvalt".
Dat het pedaal diep ingetrapt moet worden herken ik wel. Twee weken geleden met m'n Spider hetzelfde issue. Drie straten verder geen koppeling meer.

Ik wist dat zowel de bovenste als de onderste koppelingcilinder een beetje "zweette" maar dacht dat het nog even kon. Inmiddels de tweede keer dat ik moet constateren dat de seals in de cilinders blijkbaar nogal "digitaal" slijten. Het ene moment lijken ze nog prima, het volgende moment loopt alle vloeistof erlangs. In eerste instantie zie je niet veel vloeistof op de grond liggen aangezien de machete de vloeistof opvangt. Ik vermoed dus dat een (of beide) van de koppelingcilinders vervangen of gereviseerd moeten worden. Is een leuk klusje als de hulpkoppelingscilinder al 35 jaar straatvuil aan het verzamelen is geweest kan ik je vertellen.
Enige andere oorzaak die ik kan bedenken is een versleten koppelingsplaat. Maar als je 'm rijdend hebt weggezet, slijt deze natuurlijk niet. Ontluchten lijkt me weinig zinvol. Als het systeem goed is kan er geen lucht bijkomen, als het niet goed werkt heb je bovenstaande problemen. Succes met de verdere diagnose.
