Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 23, 2014 20:13

En vandaag verhuisd naar de nieuwe plek....en wat was ik blij met mijn Sportwagon! :lol: Ik moest naast alle dozen en stukken uitlaat ook nog eens 8 wielen verplaatsen. Dat kan ik met de GTV zeker 10x moeten rijden, nu was het met 2x rijden met de GTA gepiept. De rest paste makkelijk achterin de Giulia.
De accu van de Giulia is echter overleden door het lange stil staan, daar moet ik binnenkort dus even een nieuwe voor regelen.

Afbeelding

Toch wel fijn die smalle originele 155/70 bandjes van de Giulia, best wel een verschil met zo'n breed GTA-wiel.
Afbeelding

wel mooi verschil: breedte 155 (Giulia) vs 225 (GTA) vs 245 (BMW X5)
Afbeelding

de oude plek...een paar honderd jaar oude boerderij. Enorm sfeervol maar ook enorm stoffig door al het mergel en vakwerk.
Afbeelding


En de nieuwe plek! Meer vierkante meters, niet meer in de buitenlucht met regen en vrieskou sleutelen en vooral.....electriciteit en stromend water! 8)
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 527
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 23, 2014 22:01

Mooie plek. Nu nog een brug erin!

:jumping: :jumping:

Gr.
Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo mar 05, 2014 20:56

Gisteren de Giulia voorzien van een nieuwe accu, die was door het lange stilstaat (a.g.v. de uitlaatperikelen) helaas overleden. Ook de auto weer eens gewassen, dat ding was sinds juni niet meer gepoetst en door het vele geklus waren de voorschermen ook nog eens enorm vettig geworden. Was dus behoorlijk nodig!

En heb nu dus stromend water bij mijn nieuwe stalling, staat zelfs een hogedrukreiniger en een tuinslang! Dat is toch wel verrekte handig! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma mar 17, 2014 12:12

Vandaag de Giulia voor APK naar mijn specialist (Eric Stevens) gebracht. Heb ondertussen via 't forum nog een nieuw tapeind gekregen voor op de carburateur, zodat 't luchtfilter weer goed vast zit.
Ook merkte ik dat de carb-rubbers nu toch wel aan vervanging toe zijn. Die hik bij koude motor komt daar bijna 100% zeker vandaan, als ik de carbs met de hand iets rechter hield en tegen de motor aan drukte (scheurtjes afsluiten), dan liep hij meteen een stug hoger stationair. Ik was echter zo slim om maar 1 set pakkingen te bestellen, i.p.v. 2 dus. :x Dat komt dus nog wel een keertje, bij de APK is dat toch niet zo'n ramp.

Ik heb zelf geen tijd meer gehad om een nieuwe handremkabel te monteren, zodoende maar achterin gegooid en gevraagd of mijn specialist dat wil doen. Ook heb ik de AH-uitlaat er in geknikkerd, ze wisten daar namelijk een bedrijf met ervaring op het gebied van bijbuigen van RVS. Die gaan dus eens kijken of ze het probleem op kunnen lossen, want als het spruitstuk op 2 plekken een klein beetje wordt bijgebogen, dan is het probleem gelijk opgelost. Ondertussen heb ik nog contact gehad met AH, volgens hun kan het geen productiefout in het spruitstuk zijn, gezien deze middels een mal gemaakt worden. Ze hebben wel gezien dat zo'n 5% van de auto's afwijkt met een motor/versnellingsbak niet goed in lijn/symmetrisch hangt, waardoor de boel niet past. Heb hier zelf nog nooit van gehoord, van deze afwijking...
Ondertussen heb ik in een reactie laten weten dat ik best de boel wil laten bijbuigen, maar dan wel met hun in overleg wil gaan m.b.t. garantie als de boel breekt. Ik heb namelijk niet zo'n duur systeem gekocht om daarna nog eens het risico te lopen om te boel te slopen.

Afijn, update daarover volgt nog wel. Voorlopig eerst even de APK regelen.

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Danny1978
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: di apr 02, 2013 12:24
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

do mar 20, 2014 22:18

Zo gaaf een Giulia. Mooie bak zeg.
Succes met je project verder!
Heb:
159 1.9 JTS uit 2006

Had:
156SW 2.0 JTS Selespeed 2004
33 1.4 Imola 1993
Spider 916 2.0 TS 1999
156SW 1.8 TS 2004
Giulia Nuova Super 1600 1978
147 1.6 88 KW Veloce Dist. 2002
156 2.0 JTS ti Selespeed 2004
156 1.8 TS 2001 (3x)

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo mar 26, 2014 21:52

Thanks!


En de Giulia is vandaag weer goed gekeurd! Zonder problemen of opmerkingen uiteraard. 8)

De reden dat ik op de rechter motorsteun de moer niet meer gezet kreeg, bleek dat hij in het verleden al eens stuk gedraaid was. Zit nu dus een nieuw tapeinde op 't blok. Ook is de auto weer voorzien van een nieuwe handremkabel, daar had ik helaas geen tijd meer voor om 't van te voren zelf te doen.

Ik had de AH-uitlaat mee geleverd. Stevens (de garagist) wist een bedrijf die het kon bijbuigen. Is met de uitlaat daar geweest, maar zijn durven het niet aan. Bang dat het zou breken/scheuren en te lastige bochten. Dat laatste was omdat de bocht in alle 4 de pijpen van het spruitstuk exact even veel moeten worden bijgebogen omdat anders de boel onder spanning op 't blok komt te hangen.

Dus....iemand een ideetje hiervoor? Wellicht een bedrijf in 't Zuiden die dit wél kunnen/durven?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo mar 26, 2014 23:22

Ik zeg: terugsturen naar AH!!!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Hansromeo
Full Member
Full Member
Berichten: 363
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 12:15
Locatie: Waalre

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

do mar 27, 2014 11:18

Veloce je zit nu al bijna 2 jaar te klooien met die uitlaat, laat AH het mooi oplossen zou ik zeggen en Laar ze jouw verhaal op scarb maar eens bestuderen, ze hebben toch ook een Nederlandse vertegenwoordiging! Ik zou het niet pikken
Succes :D
Alfa spider 1973
Alfa 1300 GT junior 1968
Alfa 1300 gt junior 1974
Alfa 1750 gtv 1971
Alfa berlina1972
Alfa berlina 1971

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

do mar 27, 2014 14:54

driekwart jaar hè, geen 2 jaar! :lol:
Maar heb afgelopen zomer en ook de laatste 2 weken weer veel contact met AH gehad. Zij schuiven het probleem echter op mijn auto af....
Morgen ga ik de Giulia ophalen, dan hoor ik ook daar ook precies van de monteur(s) wat het probleem exact is. Daarna neem ik dan weer even contact op met Jim van AH om mijn garagist zijn bevindingen met hem te bespreken.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo mar 30, 2014 18:18

Dit weekend naar AH gemaild, kreeg een automatische reply dat mijn contactpersoon op vakantie was. Even geduld dus mee hebben, maar haast heeft 't toch niet.

Vandaag de boel maar even terug gebouwd naar het originele luchtfilter i.p.v. de K&N's. Met die broodtrommels loopt hij natuurlijk niet lekker, omdat ik de carbs er niet op ingesteld heb. Bij 2000rpm begint hij dan steeds te stotteren. Ook had ik er geen steunplaat bij, dus echt lekker voor de inlaatrubbers is het ook niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo apr 02, 2014 16:25

De afgelopen dagen weer even contact met AH gehad. Conclusie, de uitlaat past gewoon niet en daarom mag ik de boel terug sturen en krijg ik mijn geld terug.
Waarom het niet past is een raadsel, maar zowel ikzelf als mijn Alfa-specialist loopt tegen hetzelfde probleem aan. De auto is niet krom, en een gewone uitlaat past wél zonder problemen. Ik heb tientallen foto's gestuurd en bij AH kunnen ze zich niet voorstellen dat de uitlaat verkeerd gemaakt is, gezien ze via een mal gemaakt worden. De enige optie die eigenlijk nog over is, is dat mijn Giulia een dermate vroege is, dat hij op bepaalde punten toch een klein beetje afwijkt waardoor het allemaal nét niet past. Dit is niks nieuws voor me, maar nog steeds kom ik tot ontdekkingen waarvan ik (of zelfs literatuur) niks wist. Er is namelijk veel uit de 101-serie onderdelenbak gegrabbeld, met name de Sprint/Spider Veloce en Speciale kom ik vaak tegen.

Maar goed, desondanks vind ik het klasse dat AH gewoon zelf met het aanbod komt om de boel terug in te nemen. Ook hebben ze iedere keer open gestaan voor mijn vragen en met oplossingen of ideeën gekomen. In dat op zicht heb ik dan ook geen enkele klachten of hard feelings naar AH als bedrijf. In dat opzicht hoeven ze ook niet bang te zijn dat ze me nu als klant kwijt raken. 't Is gewoon balen dat de boel niet past, maar ik heb 't tenminste geprobeerd en niet na 1 poging meteen de handdoek in de ring gegooid.

Maar wat nu? Ik denk dat ik voorlopig maar even met de huidige standaarduitlaat blijf rijden, als staat dat ding ook op knappen. Van de zomer knutsel ik er daarom denkelijk ook maar een hagelnieuwe standaarduitlaat onder. (met brulpijp uiteraard)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo apr 02, 2014 17:17

Maar wat nu?
Eens je licht opsteken bij EPS of een vergelijkbare toko?

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo apr 02, 2014 17:30

Netjes geregeld.

En hulde aan jou voor je doorzettingsvermogen.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4777
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

za mei 10, 2014 20:31

Laatste tijd niet veel te melden eigenlijk. Giulia door de APK, standaard uitlaatje + brulpijp er onder gesmurfd en vooral een paar keer er mee gaan rijden. Vlak voordat ik op vakantie ging zag ik een klein plasje olie onder de auto liggen, nog nooit eerder gezien. Olieniveau + oliedruk is en bleef wel goed, dus geen paniek. Kwam vanochtend voor 't eerst in 2,5 week bij bij de auto en zag weer een plasje liggen. Lag duidelijk onder de carterplug en daar zat ook een druppeltje olie aan. Denkelijk dat hij daar niet goed afsluit? Heb afgelopen zomer de olie vervangen, inclusief nieuwe koperen ring bij de plug. Door de uitlaatperikelen de eerste 7 maanden niet gereden, totdat ik sinds 6 weken geleden opeens meer ben gaan rijden. Ik hem 'm naar mijn weten zeker niet te strak vast gedraaid, dus een barst in 't carter (alu) lijkt me redelijk onlogisch. Maargoed, 't is niet veel olie dus heeft geen haast. Over 4 weken ga ik verhuizen, dat heeft ff prioriteit. Daarna een even naar dit olieprobleem kijken.

Vanmiddag ben ik even bij Erwin gaan buurten. Kon ik de nieuwe toko van hem eens bewonderen. Tevens heb ik een setje wielen bij hem opgehaald welke ik op termijn onder de Giulia wil schroeven. Het zijnCromodora CD22's, gemaakt van magnesium(legering) dus echt ongelofelijk lichtgewicht. 't Is een beetje oude velgenliefde voor me, gezien ik al 2x eerder een dergelijk setje heb gehad. Mijn eerste setje heb ik verkocht omdat ik geld nodig had om mijn zilveren Giulia Nuova te repareren, als student was 't toen de enige manier om wat cash te genereren. Later nog een ander setje gekocht, maar toen ik 5 jaar terug uit mijn loods weg moest heb ik veel onderdelen moeten verkopen. Ik blijf echter een zwak hebben voor deze wielen, terwijl veel mensen ze juist lelijk vinden. Het zijn ook niet de mooiste en meest subtiele wielen die ervoor een 105-je zijn, maar ze zijn wel tijdscorrect en maar heel kort (in '67) als optie op de 105-serie (1750GTV) geleverd. Ze zijn zelfs voorzien van een 105-onderdeelnummer!
De beperkte periode van leverbaarheid en 't feit dat mensen ze niet vaak mooi vinden zorgt er dus voor dat je ze niet zo vaak ziet. Juist daarom vind ik 't een leuk alternatief, 't is zeldzaam, origineel 105-serie en toch apart.

Ze moeten wel opgefrist worden, dus komende zomer ga ik er eens mee aan de slag:
Afbeelding
Afbeelding

Hier zaten ze onder mijn oude Nuova:
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2158
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

za mei 10, 2014 20:58

Mooie velgen!

Degene onder de Nuova zijn anders als die je nu gekocht hebt!

Zoek het verschil!

ciao Jan

P.s. jouw ex velgen zitten inmiddels alweer onder een Grigio Medio Super Biscione!

Terug naar “Projecten”