DAVE
Guru
Guru

RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

do mar 20, 2014 21:10

Een ....FORD FOCUS ? Asjemenou :roll:

Heb ooit een FF van het werk meegekregen, kwam compleet ontredderd thuis met dat ding, niks, nada, rien de knots beleving of rijplezier of wat dan ook. Stap zuchtend thuis uit en mijn overbuurman passeert net effe de hond uitlaten.

Ik zeg hem : " aanschouw alhier het meest waardeloze en bescheten schepsel waarmee ik me ooit in het verkeer begeven heb (de lijnbus niet meegesproken wel te verstaan) waarop hij bijzonder weinig te zeggen had....

De volgende ochtend neem ik bij het ophalen van de rolluiken een me bekend silhouet waar in de garage van ....jawel, de overbuur : had die hem toch net de dag voordien een spiksplinternieuwe FORD FOCUS cadeau gedaan zeker :shock:

Het is nooit meer goed gekomen tussen mij en mijn overbuur, hij is wat later verhuisd naar de zee met zijn Focus.....
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 20, 2014 21:31

Voor wat het waard is: van alle moderne verkeerdwielaangedreven ellende in de (kleinere) middenklasse waar ik door de jaren heen als huurauto mee gestraft ben geweest is een Focus wat mij betreft echt wel de fijnst sturende. Zijn Mazda-neefje doet niet veel voor hem onder en ziet er wat fantasievoller uit.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

matramurena
Full Member
Full Member

do mar 20, 2014 21:59

Een Focus vind ik niets, alhoewel hij volgens alle autokenners een geweldige wegligging schijnt te hebben vind ik het een drama om ermee te rijden..

Als je een kleine wagen zoekt die veel plezier geeft dan zou het zo maar kunnen dat die binnenkort leverbaar wordt. De nieuwe Twingo met motor achterin en achterwielaandrijving kan zomaar een leuk wagentje zijn.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2014 07:51

Fijn om elkander een beetje in waarde te laten, maar dat terzijde... Maar laat ik het erop houden dat ik de mening van tientallen gerespecteerde autojournalisten iets hoger aansla. En zelf ook voldoende referentie heb om te weten wat een drama is en wat niet. De nieuwe Twingo lijkt mij ook erg leuk, maar zou er niet direct 40k per jaar in willen wegtrappen. Want dat is wat ik zoals veel leaserijders doe. Brengt zo zijn eigen eisen met zich mee als comfort, het altijd moeten doen en te overziene bijtelling. Binnen dat referentiekader is de Focus gewoon prima.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Alternative merken voor alfa liefhebbers?

vr mar 21, 2014 08:16

hij is wat later verhuisd naar de zee met zijn Focus.....
Dat is niet de beste plek voor een focus, want ze roesten als een oude Alfa.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

vr mar 21, 2014 09:38

Abarth 500/595 als't geen 5deurs moet zijn :idea:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

DAVE
Guru
Guru

vr mar 21, 2014 11:35

" Maar laat ik het erop houden dat ik de mening van tientallen gerespecteerde autojournalisten iets hoger aansla"

Laat ik het erop houden dat het alom bekend is dat een deel van deze zogezegde "gerespecteerde autojournalisten " gesponserd worden door de grote-auto constructeurs om goede recencies te schrijven over jawel, de modellen van deze grote auto-constructeurs :wink:
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2014 12:34

Inmiddels al jaren tevreden Ford (Focus ja ;-) ) en Volvo rijder. En voor de hobby Alfa.
Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2014 13:28

" Maar laat ik het erop houden dat ik de mening van tientallen gerespecteerde autojournalisten iets hoger aansla"

Laat ik het erop houden dat het alom bekend is dat een deel van deze zogezegde "gerespecteerde autojournalisten " gesponserd worden door de grote-auto constructeurs om goede recencies te schrijven over jawel, de modellen van deze grote auto-constructeurs :wink:
Laat ik het erop houden dat ik na bijna 20 jaar in de journalistiek, het bijwonen van meerdere introducties en veel samenwerken met de redactie van Autovisie weet dat de werkelijkheid iets anders is. Ja, introducties zijn meestal in mooie landen, maar als je daar bijna wekelijks bent, word je niet meer opgewonden van een mooi hotel meer of minder. En voor drie verschillende kranten heb ik altijd kunnen schrijven wat ik wil. In het buitenland geldt de onafhankelijkheid nog sterker dan op de Nederlandse perspostzegel. Zeker de Britse bladen die ik lees, zijn spijkerhard. Dus hun oordeel denk ik wel serieus te kunnen nemen.

Overigens nog even on topic. Eerlijk gezegd zou ik ook als Alfist op zoek naar iets leuks een Brera en 159 liever aan me voorbij laten gaan. Ik heb een 159 gehad en vond dat een prima auto, maar met Alfa had het weinig meer te maken. En persoonlijk vind ik de Brera een van de lelijkste auto´s die Alfa in decennia heeft gemaakt.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

DAVE
Guru
Guru

vr mar 21, 2014 15:13

Pffffff : "En persoonlijk vind ik de Brera een van de lelijkste auto´s die Alfa in decennia heeft gemaakt. "

Wil je eens snel diep in je binnenste kijken en je zelf er eens van vergewissen of je wel een ECHTE Alfa-liefhebber bent ????

Kyalami
Member
Member

vr mar 21, 2014 15:27

Autovisie onafhankelijk? Ammehoela...

Ik heb dat blad zien veranderen van echt onafhankelijk (heeeel lang geleden) tot aan ieder nummer wel een nieuwtje over een BMW (nieuw asbakje, raam wat 0,2 seconden sneller omhoog gaat) Toevallig gelijke tred met de aanwezigheid van hetzelfde merk als adverteerder. Blij dat ik het 10 jaar geleden al heb opgezegd.

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2014 15:27

Juist omdat ik een echte Alfa-liefhebber ben, vind ik de Brera niks. Het concept was bloeidmooi, het seriemodel vind ik te groot, te zwaar en te log. In mindere mate vind ik hetzelfde gelden voor de 159. De visuele perfectie van de 156 zie je er nog in terug, maar met name in de detaillering vind ik veel minder. De 159 is kwalitatief een prima ding en dat zal de Brera vast ook zijn. Maar als je het hebt over beleving beleefde ik hem als een Audi of VW. Prima, maar niet meer met het brio van Alfa´s.

@Kyalami.... Misschien komt de focus op merken als BMW ook doordat de typische AV-lezer zelf vooral een liefhebbersmerk rijdt? Een blad moet worden verkocht, dus kies je voor onderwerpen die je lezer waardeert. Denk verder lekker wat je wil. Ik ken de collega´s als integere vakmensen. Dat is vooral wat telt voor mij. Over media heeft net als over politiek iedereen een mening die meestal niet al te zeer op feiten is gebaseerd.
Laatst gewijzigd door Cuore023 op vr mar 21, 2014 15:31, 3 keer totaal gewijzigd.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

thomfr
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2014 15:31

Pffffff : "En persoonlijk vind ik de Brera een van de lelijkste auto´s die Alfa in decennia heeft gemaakt. "

Wil je eens snel diep in je binnenste kijken en je zelf er eens van vergewissen of je wel een ECHTE Alfa-liefhebber bent ????
@Dave; Hij geeft toch aan persoonlijk.

Er zijn massa's Alfa liefhebbers die vinden dat er na de 116 serie en de Spider 4 niets fatsoenlijks meer gemaakt is door Alfa. Dat noemt men vrijheid van meningsuiting en is persoonlijk

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Kyalami
Member
Member

vr mar 21, 2014 15:40

Denk verder lekker wat je wil.
Ik denk (en velen met mij weet ik) dat je eens wat minder hoog van de toren moet blazen en denken dat je het allemaal weet omdat je toevallig iets in de autojournalistiek doet.

Dat is wat ik er van denken wil.

Cuore023
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 21, 2014 15:55

Ik doe niks in de autojournalistiek, pretendeer alles behalve de wijsheid in pacht te hebben over techniek of rij-eigenschappen van auto´s. In tegenstelling tot anderen die ik actief zie op fora. Maar als mensen met niet kloppende gemeenplaatsen over auto-collega´s van mij komen, voel ik me geroepen de andere kant van het verhaal te vermelden. Dit omdat het in twijfel trekken van mensen hun professionele integriteit mij enorm stoort.
SCARB 7618
Giulia Super 1,3 1974
Ex-159 jtdm 16v
Ex-147 jtd

Terug naar “Het Forum Café”