Op dit moment bezit ik een Fiat Grande Punto uit 2007, deze heb ik vorig jaar aangeschaft. Vorige maand heb ik hem gechipt, waardoor ik nu 145pk heb. Ondanks dat ik heel tevreden ben met mijn auto, ben ik ook al heel lang fan van oude Alfa Romeo's, waarbij ik heel erg enthousiast ben geworden van de Alfa 75 door alle verhalen op het forum en de filmpjes die ik heb bekeken en dan voornamelijk de V6.
Zelf heb ik nog nooit met een Alfa 75 (of überhaupt oudere auto's) gereden helaas, daarom vraag ik me de volgende dingen af:
- Ik ben alleen nieuwe auto's gewend, mijn eigen Punto heeft bijvoorbeeld allemaal luxe gadgets zoals cruise control, telefoonverbinding via bluetooth, regensensor, climate control etc. etc. Valt er met zo'n auto te rijden als je dit allemaal gewend bent (heb namelijk wel het gevoel dat het een flinke stap terug is)?
- Is het überhaupt te doen om een Alfa 75 als dagelijkse auto in te zetten. Afgelopen jaar heb ik 20.000km gereden, dat verwacht ik dit jaar ook weer te doen (waaronder ook autovakanties).
- Zelf heb ik nog nooit gesleuteld aan een auto, is het dan verstandig aan een oudere auto te beginnen?
Het liefst zou ik een Alfa 75 er als tweede hobbyauto bij nemen, maar ik vrees dat dat te duur gaat worden in de vaste lasten, zeker door de afschaffing van de oldtimerregeling. Ook heb ik dan niet een heel groot budget beschikbaar, maximaal 4000,-, en helaas zijn er weinig Alfa's in de prijsklasse (V6 is al helemaal onmogelijk zag ik).
Ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven of het helemaal uit mijn hoofd kunnen praten.