Vond deze wel aardig
klik hier
In m'n vitrine heb ik ook zowel de Yaxon BT46 en de Yaxon BT46B met ventilator.Over een Formule 1 auto die letterlijk en figuurlijk een hoop stof deed opwaaien en over een verdwenen modelautomerk.
Omdat ik bij dezelfde eBayer al wat anders zou kopen ook maar een bod gedaan op een tweetal Yaxon's waarbij deze BT46.
Nieuwsgierig geworden ging ik aan de hand van de productcode (0707) op zoek naar foto's van andere exemplaren. Ik kom er een paar tegen die niet van het attribuut voorzien zijn. Zijn die dat onderdeel verloren of heeft Yaxon in de loop van het seizoen een update uitgevoerd? Grappig detail is dat het ventilatortje kan draaien.
Zijn er meer forummers met dit model in de collectie, en betreft het dan een exemplaar met of zonder ventilator?
Zou het kunnen dat deze blauwe dycast bedoelt was om een Ligier JS29 voor te stellen en dat ze daar vanaf zagen nadat die besloten geen Alfa motor te gebruiken? Marlboro stickers erop in plaats van Gitanes en klaar Moet het model zelf wel na 87 geproduceerd zijn natuurlijk....Op voorgaande foto was al iets merkwaardigs te zien. Het Marlboro logo is normaal gesproken rood. Maar niet op die andere pas verworven Yaxon, een 179 Formule 1 auto.
De echte bolides waren destijds rood, overwegend rood met wit of wit met een beetje rood/oranje. Nou deze niet, hij is zo blauw als een smurf:
Ik denk van niet, Yaxon maakte al een Ligier en die konden ze analoog aan de Alfa's naar alle jaargangen bestickeren.Zou het kunnen dat deze blauwe dycast bedoelt was om een Ligier JS29 voor te stellen en dat ze daar vanaf zagen nadat die besloten geen Alfa motor te gebruiken? Marlboro stickers erop in plaats van Gitanes en klaar Moet het model zelf wel na 87 geproduceerd zijn natuurlijk....