Af en toe start mijn giulia niet. De startmotor doet dan niets, zelfs geen klik.
De voorbije keren heb ik dit gedaan:
* wiegen met de auto in versnelling en dan terug starten (geen resultaat)
* tik op de startmotor geven (geen resultaat)
* domweg sleutel blijven omdraaien (werkt soms na 5 keer, soms na 20 keer, en de laatste keer helemaal niet)
Ik krijg wel stroom op mijn dashboard en bij het starten (nu ja starten, ik bedoel met de sleutel in de startstand)
lijkt het of de startmotor stroom neemt, want het 'generator'-lampje brandt dan zwakker.
De laatste keer is de auto aangeduwd moeten worden en sindsdien brandt het waarschuwingslampje van de alternator continu.
De startmotor draait al sinds ik de auto heb erg traag. De eerste seconden lijkt het alsof je met een lege accu wil starten.
Na een paar omwentelingen krijgt hij er gewoonlijk wel zin in, en start hij gezwind.
De accu is goed want het fenomeen van de trage startmotor doet zich ook voor met een andere (zeker goede) accu.
Accu op zichzelf: 12.6 volt met draaiende motor amper 13 volt. Niet genoeg dus.
Waarschijnlijk is de alternator op zn einde. Of kan het bv ook de aparte spanningsregelaar zijn? Wat zijn trouwens de tekenen van een defecte
regelaar...te hoog of te laag voltage?
Ik wil best wel een nieuwe of revisie-alternator plaatsen, maar ik vrees dat mijn startprobleem daarmee niet opgelost zal zijn.
Wat denken jullie.. ben ik er ook aan voor een startmotor of kan ik eerst nog iets anders uitsluiten?
Groet
Jim