hoi. ik heb zoals de titel al aangeeft een 146 en deze start sinds vanavond niet meer.
ik heb eigenlijk nooit startproblemen met de auto en brengt de auto me overal zonder problemen heen, maar laatst (drie weken terug)
begon de motor tijdens de terugrit naar huis te stotteren wanneer ik over een hobbel reed of wat steviger gas gaf. het injectie lampje begon ook te flikkeren. de auto ff stil gezet bij de supermarkt en daarna wilde de auto erg slecht starten, pas na een halfuur wachten weer.
volgende dag de bdpsensor doorgemeten en vergeleken met een sensor die ik nog had liggen maar deze bleek goed.
daarna nog meer stekkers en komponenten nagekeken maar niets opvallends gevonden en de auto deed het ook gewoon weer goed?!!...
bij me zelf gedacht, een slechte overgang op een stekker ofzoiets. tot van de week geen problemen meer gehad. totdat ik vanmiddag de auto weer wilde pakken, na de start kwam de motor op gang als een oude stoomlocomotief. en behoorlijk zwart rokend om daarna 3500tpm stationair te gaan lopen. gas geven kon wel maar wilde niet lager stationair lopen.
vanavond een poging gedaan om de storing te vinden, maar niets opvallends gevonden, de brandstof relais gekontroleerd op corrosie en de stekkers weer nagelopen, ook heb ik een paar massapunten ontdaan van roest en in de kopervet gezet. toen weer geprobeerd te starten maar helemaal niets meer...?? niet eens een poging om aan te slaan...
tijdens dit alles heb ik de accu afgekoppeld gehad.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
groet Efrem.