Job's done!
En heb blijkbaar veel geluk gehad. Vrijdag 20u begonnen, en om 23:30 klaar. Originele bouten allemaal gebruikt, niks hoeven boren, alles kwam *floep!* los.
Zelfs het zaakje een paar keer versteld, om te kijken hoe we nu de juiste afstelling krijgen, maar dat blijft onduidelijk....
Het was een tractor, of dit. Uiteindelijk gekozen voor het laatste en het laagste

De auto is een stuk lager geworden ~2-3cm.
Met als gevolg, dat ik de regel
"de onderste draagarmen niet lager dan horizontaal" niet heb kunnen toepassen.

De verhouding tussen de krikpunten is nu wel perfect. 15.5cm voor tegen 18.3cm achter.
Heb de bumpstops weggehaalt om zo bewegingsvrijheid te krijgen, maar ik ga er vanuit dat er een mooie oplossing is om die draagarmen recht te krijgen??
Fusee aanpassen dat die onder gemonteerd kan worden??
Wat ik niet snap, is waarom (bij auto's met een los balkje) sommige heel de voorkant losschroeven. Voor de torsies laten zitten, achter de balk loshalen, met een transmissie krik vervolgens het zooitje verdraaien en weer monteren is een klusje van 20min.
Auto rijd nog met koni's waarbij de rebound zwaarder gezet is. (advies van suspension man die ik ken). De combinatie 30mm & 60kg rsr veren vind ik voor de gtv6 absoluut niet te hard!
De 24mm stabilisator hoeft door de zwaardere veren ook niet groter, al zal dat wel in een nog strakkere auto resulteren. Het verschil is echt gigantisch! De zweverige neus is compleet weg. Aanremmen duikt de auto stukken minder. Bocht op de snelweg, waarbij ik het voorheen met 120 wel welletjes vond, is nu 160 geen probleem. Auto voelt direct en strak.
Voor alle mensen die tips & hulp gegeven hebben, super bedankt!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~