HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Wie gaat er racen op Zolder?

di mei 20, 2014 21:58

Het is behoorlijk druk. Weinig alfa's tot nu toe. Alleen Robert Slop en ik.

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

di mei 20, 2014 22:16

Wij komen morgen met de Seat ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

JGA
Member
Member

wo mei 21, 2014 20:12

Und? Hoe is het gegaan!
Vergeet je transponder niet.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 21, 2014 21:23

Het was een lekker dagje. Met de gewéldige opkomst van 5 rijders/auto's. Niels, Emile, Marcel, Robert en ikzelf.

Marcel, Robert en Emile hadden de nodige problemen in de vrije training en kwalificatie, maar hebben uiteindelijk beide races kunnen rijden.

Ik had de snelheid er lekker in, snelste tijd 2.05.9, gereden in de laatste ronde van race 2. Wát een lekker baantje is Zolder toch!

De andere 4 waren sneller, maar ik ben toch 4e geworden in beide races, omdat ik Marcel achter me heb kunnen houden.

Best breed zo'n Bertone :lol:

Terugkomend op het aantal rijders, kom op mensen trek die racers op 22 juni uit de stalling en kom in grote getale naar Zandvoort, want anders leeft de SI niet lang meer ben ik bang...

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 21, 2014 21:32

Ik ben er de 22e!
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo mei 21, 2014 23:32

Yep, mooie dag !! Door een (achteraf, maar ja, achteraf kijk je die koe in d'r kont) onnozele ontwerpfout in m'n achteras-mod beide bovenste schokdemperbevestigingen losgekeild, dus in de tijdtraining en in de eerste race wegligging als een natte krant.. Maar twee carrosserieringen van André, Marcel's gulle lach en Sander's muscle power losten de troubles op en in de laatste race een beetje normaal kunnen rijden, zij het de hele dag door geteistert door een sper die niet sperde.. Maar geen gedonder met geluid gehad en toch wel behoorlijk langs de meetpunten gestampt. Maar de Juul liep merkbaar minder, met de motorruimte vol pyramideschuim en het uitlaatnaarbenedenwijzenbochtje.

Niels probleemloos op een paar mili-DB's na, de beide TS'ers geteisterd door hoestende TS-torren (maar goedgekomen) en André krijgt het tempo er lekker in. Ik voor het eerst sinds who-knows when weer een beetje geduelleerd met een stel Bimmers. Ik heb deze race méér stofwolken op de baan gezien dan in 2,5 seizoen SI bij elkaar... Zitten een hoop ehh ... "hãkkuhh !!! "manne tussen...

Tussen de bedrijven door water gedronken (veel) en getokkeld over de 16V TS cup. Hopelijk (er schijnen er al 6 in aanbouw te zijn, ik ga een GTV bouwen) levert dit de broodnodige "veldvulling" op, en bij voorkeur 15, 20 cuppers "erbij", want 5 Alfa's op een SI evenement, mannen, dat kán niet hoor !! Écht niet !!!!! Los van doordeweeks/geluid/ver weg/auto stuk/niet klaar en weet ik veel: de opkomst was uien. Zoals André terecht al opmerkte: hiermee doen "we" onze klasse ab-so-luut geen goed hoor !!

Zullen we eens afspreken dat de volgende race IEDEREEN die een race-Alfa heeft meerijdt ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Guru
Guru

do mei 22, 2014 12:35

Super dagje gehad! Pr record in de vrije training verbeterd naar 1.55 op zolder!

Daarna mocht ik bij meneer de ambtenaar tekenen omdat ik 96,3 db maakte ipv 95.

Gelukkig werden we na de training ook ingedeeld bij de toer, zodat we toch konde racen echt. Door het te harde geluid kon ik niet riskeren nog eens te overschrijden, dan konden we inpakken... Ondanks vroeg opschakelen/liften bij geluidspalen toch overall in het toer veld van 35 auto's de 4e tijd gereden! In die race had ik een redelijke start, (we starten ook tussen de toer mee gewoon) verloor ik een plekje en moest ik inde eerste chicane uitwijken voor een rond tollende auto. Daarna opgewerkt naar p2 algemeen! Leuk wel een keer met dikke beemers enz te stoeien!

Race 2 starten als 2e, helaas ging die start wat minder, want wilde niet direct in de 2e versnelling. Als 4e de eerste bocht in en heel aantal ronde leuk gevecht met een Golf gehad. Helaas ging die in de voorlaatste ronde dwars in de laatste chicane waardoor ik moest uitwijken door het grint. Daarna nie meer aan kunnen sluiten en 'easy' aan uitgereden op P4 van weer 35 autos

Einde van de dag nog even met ons team gezellie daar gegeten waarbij Emile en zoon ook nog even gezellie aanschoven! Top dag al met al!

Onboard film volgt nog!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

do mei 22, 2014 20:46

Plaatje er bij

Afbeelding

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 24, 2014 19:08

En een stukje op de dnrt website

Niels
Guru
Guru

za mei 24, 2014 19:38

Net gelezen, leuk verslag!

Tijdens de prijs uitreiking zaten wij binnen te eten. Emile en co zat ook bij ons aan tafel :P

Op een gegeven moment hoorde we wel de SI, maar toen Emile en ik aanliepen waren jullie net weg. Ria wilde het nog omgooien, maar we vonden het prima zo ;) 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

robert slop
Member
Member

zo mei 25, 2014 15:08

Na de frustratie van Zandvoort dat het feest na 2 rondjes voor mij in de vrije training al was afgelopen met een defecte tussenas was het nu tijd om af te reizen naar het mooie circuit van Zolder. waar helaas ook tot mijn teleurstelling maar 5 alfa’s aan de start verschenen.
Maar ook hier begon het niet zoals ik had gehoopt in de vrije training liep de 75 niet meer dan 3500 toeren en dan hielt het op en begon hij te hikken en te stoten gelijk maar naar binnen de box ingegaan en zoeken naar het raadsel wat dit nou weer was maar ik was niet de enige alfa met problemen, We hadden niet veel tijd tot de volgende training want we waren bij de tour klasse ingedeeld.
vlug alles nagelopen maar niets kunnen vinden behalve een vuil filter dus die vervangen maar helaas dit bleek ook niet het probleem te zijn, dus na 2 rondjes weer naar binnen om aan het raadsel verder te gaan. We hadden nu wel de tijd maar ik had intussen alles wel vervangen wat ik kon vervangen maar het probleem bleef, alle hulptroepen geraadpleegd maar ook hun suggesties mochten ook niet baten. Gelukkig kwam Emile met de opbeurende steun kan me niet schelen al ga je duwend over de baan maar je gaat de baan op er lag dus grote druk op onze schouders haha.
Ik had de hoop al weer bijna opgegeven maar uiteindelijk op het moment dat iedereen moest gaan opstellen kwam ik er achter dat er een massa kabeltje op het kleppendeksel niet echt goed vast zat dit bleek het lullige probleem te zijn. dus vlug mijn race kloffie aan en was nog net op tijd voor het opstellen en Ja hoor Marcel had nog zo gezegd heb je wel massa. Ik zal volgende keer beter na je luisteren Marcel haha. die zijn motor probleem gelukkig ook had opgelost. Opgelucht stond ik achteraan samen met Marcel waar ik maar net de start lampen kon zien door het achteruit van een Swift. Ik had een goede start en kon vervolgens mijn race beginnen, wat is dat toch leuk om te doen vanuit achterin, maar na een rondje of 3 begon ik rem problemen te krijgen het pedaal zakte steeds verder weg en gaf niet echt vertrouwen maar mocht de pret niet drukken want wat is Zolder toch een lekker circuit. ik heb een fantastische race gereden kan me alleen niet herinneren dat ik door zo een hoop stof van mijn voorgangers ben gereden maar vanaf de laatste startrij naar een 18e plek daar was ik zelf tevreden mee ondanks dat ik in het eerste deel erg veel tijd verloor maar een 2.04.1 vond ik toch wel netjes.
Race 2 van af de 18e start plek nog een paar plekjes kunnen veroveren en toen rustig uit gereden want ook nu weer begonnen mijn rempedaal weg te zakken word toch tijd voor andere Rem olie. Die wel de temp aan kan. Kortom ik heb genoten maar hoop wel volgende keer wat meer strijd met alfa’s te hebben Dus heren aan het werk en tot de 22e

Filmpje van race 1.
https://www.youtube.com/watch?v=-tqZJ1xYt4Y

Uitslagen: race1 http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... ce%201.pdf

Uitslag Race 2:
http://www.raceresults.nu/uitslagen//20 ... ce%202.pdf

Eric
Advanced Member
Advanced Member

vr mei 30, 2014 22:11

:thumbs: Leuke verslagen, heren! Ik hoop er de 22e weer bij te zijn en jullie een beetje in de weg te rijden ...
SCARB 00694

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di jun 10, 2014 10:10

Niels en ik zijn "gespot".. 8) Vanaf 30 seconden tot en met 45 seconden Alfaatjes in de fout ! (Niels "moest" van dat Golfje, ikke maakte het inschattingsfoutje helemaal zelfstandig..) De Juul voelt overigens wel wat meer controleerbaar met haar inmiddels wat lager liggende derriëre.

http://www.youtube.com/watch?v=GopKe6SxL28
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Guru
Guru

di jun 10, 2014 17:44

Kijk aan! Whahah

Ik moest door dat Golfje idd even off road om schade te voorkomen :shock: :lol:
- Jeremy Clarkson

junior 69
Junior Member
Junior Member

di jun 24, 2014 22:25

Hier nog een mooie actie van je op 0:15 , Niels

Terug naar “Racen - Algemeen”