Ik heb een 1700 16v op dubbele 40er webers die zijn sappen krijgt via een facet silvertop competetition pomp.
Brandstofdruk is iets lager dan een red top (6-7 vs 6-8psi), opbrengst lager (132 vs 152 L/u). De silvertop competition zou grofweg tot 200 pk goed moeten gaan.
In de wandelgangen wordt gesproken dat een 1700 16v op carbs ongeveer 150pk doet. Om niet te overmoedig te doen en omdat er toch "maar" 8mm leidingen onder de auto zitten heb ik gekozen voor de silvertop comp pomp, op boerenverstand, zonder enige verdere kennis.
Nu zit ik met het probleem dat bij langer volgas rijden de pomp het niet bijbeent. De auto heeft dan weer even rust nodig om "op adem" te komen (vlotterkamers vullen) en dan is ie er weer. Er moet dus meer benzine heen...
Maar voordat ik er een zilvertop comp synchroon naast zet, of overschakel op een red top, wil ik graag wat meer onderbouwd de keuze maken. Toch sneu als je weer €130 aan iets uitgeeft wat weer niet blijkt te werken...
- hoe kan het dat een 1700 blokje zo achterlijk veel verbruikt?
- hoe kun je bepalen wat voor opbrengst carbs gebruiken (kan dat überhaupt einfach)?
- hoe voorzien jullie je 150+pk nordjes van benzine?
Aanvullende info: pomp zit zo dicht mogelijk bij de brandstoftank tegen het reservewiel blik aan. Retour is aangesloten. Pomp is gestuurd via een inductie relais (ook gebruikt in lpg installaties).