Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26
 
Totaal aantal stemmen: 37
Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: F1 2014

zo jun 08, 2014 10:37

Rosberg heeft op "op het circuit van Hamilton" Hamilton in ieder geval in de training verslagen.
Het is zo opvallend hoe verschillende de meningen zijn tussen BBC en de Duitse RTL.

Ik krijg steeds meer het idee dat Hamilton zich bezig houdt met Rosberg en het andersom minder is.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2014

zo jun 08, 2014 13:23

Als je 2 kandidaten op de titel hebt binnen 1 team zonder concurrent daarbuiten krijg je altijd polemieken .
Senna-Prost, Alonso-Hamilton, etc. was't niet anders ...

Ben benieuwd hoe 't bij heet weer met de bandenslijtage verloopt achter de MGP en of Vettel vanop de goeie kant startend Hamilton te grazen neemt .
Als ze na 2 ronden binnen DRS afstand kunnen blijven is't wel 'n leuk recht stuk in Canada en met hun hoge top kunnen Williams misschien wat doen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: F1 2014

zo jun 08, 2014 22:01

Pfffff wat een race. Met gelukkig weer een nieuwe winnaar.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: F1 2014

zo jun 08, 2014 22:34

Tja... leuk voor Ricciardo, niet leuk voor Ferrarifans. Vooral jammer om te zien dat er geen spatje vooruitgang wordt geboekt bij Ferrari. Ze zijn gewoon aan het afzakken naar de middenmoot.

Jammer voor Massa, ik had het hem wel gegund als hij wat punten had binnengesleept voor Williams. Maar wat ging er nou mis? Erg ongelukkige inschattingsfout of erg ongelukkige breaktest? Op de BBC hadden ze het erover dat Massa mogelijk verrast werd door een plotselinge deceleratie van Perez?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3005
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: F1 2014

ma jun 09, 2014 01:59

Mooie race! Ook Red Bull is er echter nog lang niet, grote moeite om langs Perez te komen (die ronde na ronde zonder DRS reed omdat Rosberg telkens weer een gaatje van meer dan een seconde wist te trekken) en daarna alleen maar langs die Mercedes omdat die in limp-home modus rondreed. Er vanuit gaande dat het probleem met het ERS éénmalig was wordt het volgende race gewoon weer een dubbel podium voor Mercedes.

Perez ging duidelijk eerder op de rem dan Vettel die voor hem reed (te zien aan het feit dat de afstand tussen die twee ineens groter werd). Aangezien Vettel normaal de bocht nam (met mogelijk een kleine uitwijkactie i.v.m. Massa die voorbijschoof), mag je er vanuit gaan dat Perez veel te vroeg remde en kun je Massa moeilijk een inschattingsfout aanrekenen. Daarbij week Perez volgens de wedstrijdleiding ook nog van zijn lijn af: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/st ... oor-perez/
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: F1 2014

ma jun 09, 2014 10:56

Ha een nachtje rust begint er bij mij een conspiracy theory op te borrelen.
Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik een groot fan van Nico Rosberg (heb zelf een petje met handtekening pfff moet niet gekker worden). Ook Hamilton is één van mijn favoriete rijders, maar toch de tweede lijn net als Alonso en Button.

Wat viel mij op de laatste race:
-1. In bocht 1 na de start stuurde Nico duidelijk zijn wagen naar buiten om zo Hamilton van de baan te drukken. Een koekje van eigen deeg naar de race in Bahrein leek mij.
-2. Tijdens de tweede stop kreeg ik het idee dat Nico zonder reden minimaal 2 seconden extra werd tegen gehouden. Hierdoor kwam Hamilton voor hem te rijden.
-3. Hamilton was de eerste die klachten kreeg over gebrek aan vermogen (lees geen elektrische aandrijving meer), één ronde later gebeurde hetzelfde bij Rosberg.

Punt 2
Wat heb ik gemist? Waarom lieten ze Rosberg niet gaan na de tweede bandenwissel maar moest ie twee seconden extra wachten?

Punt 3
Twee dezelfde storingen binnen een ronde. Wat is de kans dat dat gebeurt?
Blijkbaar kunnen ze vanachter de computers veel regelen en resetten.
Zouden ze om de winst kansen te egaliseren de wagen van Rosberg ook "gereset" hebben?
Deze theorie zou in mijn ogen bewezen zijn als na het uitvallen van Hamilton opeen de wagen van Rosberg het weer 100% deed.
Maar een goede conspiracy speel je uit tot het einde.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2014

ma jun 09, 2014 14:03

Ha een nachtje rust begint er bij mij een conspiracy theory op te borrelen.
Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik een groot fan van Nico Rosberg (heb zelf een petje met handtekening pfff moet niet gekker worden). Ook Hamilton is één van mijn favoriete rijders, maar toch de tweede lijn net als Alonso en Button.

Wat viel mij op de laatste race:
-1. In bocht 1 na de start stuurde Nico duidelijk zijn wagen naar buiten om zo Hamilton van de baan te drukken. Een koekje van eigen deeg naar de race in Bahrein leek mij.
-2. Tijdens de tweede stop kreeg ik het idee dat Nico zonder reden minimaal 2 seconden extra werd tegen gehouden. Hierdoor kwam Hamilton voor hem te rijden.
-3. Hamilton was de eerste die klachten kreeg over gebrek aan vermogen (lees geen elektrische aandrijving meer), één ronde later gebeurde hetzelfde bij Rosberg.

Punt 2
Wat heb ik gemist? Waarom lieten ze Rosberg niet gaan na de tweede bandenwissel maar moest ie twee seconden extra wachten?

Punt 3
Twee dezelfde storingen binnen een ronde. Wat is de kans dat dat gebeurt?
Blijkbaar kunnen ze vanachter de computers veel regelen en resetten.
Zouden ze om de winst kansen te egaliseren de wagen van Rosberg ook "gereset" hebben?
Deze theorie zou in mijn ogen bewezen zijn als na het uitvallen van Hamilton opeen de wagen van Rosberg het weer 100% deed.
Maar een goede conspiracy speel je uit tot het einde.
Aan de andere kant kan een Hamilton-fan zich afvragen waarom Hamilton wel naar binnen werd geroepen en Rosberg, met precies hetzelfde probleem aan zijn wagen, niet.
Toen Hamilton eenmaal binnen was gehaald hadden ze voldoende excuus om hetzelfde met Rosberg te doen zonder dat iemand het raar zou vinden.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: F1 2014

ma jun 09, 2014 14:07

Mooie race! Ook Red Bull is er echter nog lang niet, grote moeite om langs Perez te komen (die ronde na ronde zonder DRS reed omdat Rosberg telkens weer een gaatje van meer dan een seconde wist te trekken) en daarna alleen maar langs die Mercedes omdat die in limp-home modus rondreed. Er vanuit gaande dat het probleem met het ERS éénmalig was wordt het volgende race gewoon weer een dubbel podium voor Mercedes.

Perez ging duidelijk eerder op de rem dan Vettel die voor hem reed (te zien aan het feit dat de afstand tussen die twee ineens groter werd). Aangezien Vettel normaal de bocht nam (met mogelijk een kleine uitwijkactie i.v.m. Massa die voorbijschoof), mag je er vanuit gaan dat Perez veel te vroeg remde en kun je Massa moeilijk een inschattingsfout aanrekenen. Daarbij week Perez volgens de wedstrijdleiding ook nog van zijn lijn af: http://www.formule1.nl/nieuws/detail/st ... oor-perez/
Eens, ik vond Christian Horner dan ook wel heel erg optimistisch toen hij het er achteraf over had dat ze het gat met Mercedes aan het dichten zijn.

Over Perez: ok duidelijk. Weer een echte Perez-actie dus, inclusief het achteraf de schuld bij de ander neerleggen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: F1 2014

ma jun 09, 2014 14:27

Aan de andere kant kan een Hamilton-fan zich afvragen waarom Hamilton wel naar binnen werd geroepen en Rosberg, met precies hetzelfde probleem aan zijn wagen, niet.
Toen Hamilton eenmaal binnen was gehaald hadden ze voldoende excuus om hetzelfde met Rosberg te doen zonder dat iemand het raar zou vinden.
Hamilton werd naar binnen gehaald vanwege een kapotte rechtsachter rem, niet vanwege het vermogensverlies probleem.
Uiteindelijk bleek dit vermogensverlies (het niet kunnen opnemen van remvermogen door het elektrisch systeem) trouwens wel de oorzaak te zijn van het kapot gaan van zijn achterrem.
Rosberg werd daar idd wel weer voor gewaarschuwd, maar zijn remmen gingen niet stuk.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: F1 2014

di jun 10, 2014 13:09


Over Perez: ok duidelijk. Weer een echte Perez-actie dus, inclusief het achteraf de schuld bij de ander neerleggen.
Dit filmpje al gezien??? Perez is hier mi echt niet de aanstichter van t ongeval...

https://vine.co/v/MD0BgJYVeam

Ja hij stuurt iets naar links. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Hij wil wat extra downforce pakken dus uit de slipstream van Vettel. Op dat moment zit massa nog gewoon achter hem. En deze stuurt gewoon te scherp naar rechts.... My 2 cents...
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2014

di jun 10, 2014 14:20

Blijft iig spijtig voor Massa . Pitstop leverde 5 seconden verlies op en ook nog eens zoveel plaatsen ...
Zonder dat had hij nooit achter Perez gezeten ... en zelfs voor de zege in aanmerking gekomen en hoeveel kansen heb je nog dat beide MGP in trouble gaan verkeren ...
Ik zie het eerder als 'n Raceincident .
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/31 ... n-vertrok/
of beschermt Perez z'n team ? http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/31 ... n-raadsel/
Ik vind het hier op de helibeelden overduidelijk : Perez geeft 'n kwak naar Links : http://www.gpupdate.net/nl/videos/4961/ ... in-canada/
Je ziet ook daarvoor Vettel die de ideale lijn volgt(ook de rubberafzetting toont deze) en Perez die daar serieus van afwijkt, in 'n poging tot intimidatie ?
Zonde ook voor Force India die 'n pak punten verliezen om maar niet te spreken van Williams waar Massa deze keer veel sterker was dan Bottas .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: F1 2014

di jun 10, 2014 16:58

net de beelden zitten kijken, lijkt wel of Perez behoorlijke onbelansheeft zo achter Vettel... Net voor de crash zwabberde hij al en beetje...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: F1 2014

zo jun 22, 2014 11:55

Massa op pole met Bottas ernaast. MGP blijven wel de snelste, maar hoewel RedBull ring Spielberg een natuurlijk hoge snelheidscircuit is blijkt inhalen niet zo simpel te zijn .
Is de RedBull ring hetzelfde als de A1 ring voordien en daarvoor nog Zeltweg trouwens, wie weet dat ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: F1 2014

ma jun 23, 2014 15:03

En toch heb ik genoten van de race.

Ik stuurde verleden week woensdag de GTV richting Twente onderweg stond radio 1 aan.
Crisisoverleg bij de FIA. De kijkcijfers voor de F1 lopen al jaren achteruit en de FIA doet zijn best om alle rechten te beschermen.
Niet doen luid het advies van verschillende raceteams. Je moet juist de sociale media omarmen en zo veel mogelijk delen. Dat zal de kijkcijfers weer omhoog krijgen.
Ik hoorde niets over betaal TV en dat de meeste mensen daar geen zin meer in hebben. Want zeg nu zelf, wie kijkt er nog MotoGP? Ik niet en ik mis het eigenlijk ook niet eens meer.
Waarschijnlijk zal ik nooit betaal TV aanschaffen voor sport. Die is toch al gesponsord waarom dan nog een keer daarvoor betalen? Sponsoren hebben baat bij zoveel mogelijk kijkers, ik kan mij niet voorstellen dat de sponsoren betaal-TV een goede ontwikkeling vinden.

Dat verschuift het onderwerp naar het geluid (of juist het gebrek aan geluid) in de F1.
De FIA schijnt aan het eind van vorige GP bij Mercedes Benz een test te hebben gedaan met een toeter-vormige megafoon aan het uitlaat systeem.
Iedereen dubbel van het lachen (ik ook trouwens)
Een geintje? Ik dacht het niet......

Afbeelding
Bron: www.autosport.com

Afbeelding
Bron: http://en.espnf1.com

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: F1 2014

di jun 24, 2014 14:22

Had afgelopen zondag de moeite genomen om de F1 op de Red Bull ring annex Zeltweg te bekijken.
Dit ook ivm aanschaf nieuwe tv en wilde de F1 wel eens groter in beeld zien.

Race was leuk tot de Williamsen te laat binnenkwamen en achter de Mercedessen aan moesten jagen.
Toen wist ik genoeg en ging ik van het zonnetje genieten.

Tegenwoordige F1 kan me steeds minder boeien want met enig inzicht is alles heel voorspelbaar.

Afijn was leuk om vooral de ambiance van Oostenrijk weer eens terug te zien.
Hoop dat de F1 komende jaren weer terugkomt naar de traditionele circuits waar het publiek wel wil komen.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Het Forum Café”