Uiteraard ga ik ook hier ff miepen over je dynamo...
Waarom niet ff laten nakijken of reviseren? Mag toch op t budget van zo'n uitgebreide restauratie geen noemenswaardige invloed hebben?
Stel je volgend scenario voor: Het is zaterdagochtend 23 augustus as, jij heb met alle mogelijke moeite en hulp van vrienden de gtv6 tijdig klaar gekregen voor t SSAR, afgelopen week pas apk, zelfs een taxatie is al gedaan.
Afgetankt gisteravond, vloeistoffen gecheckt, geen lekkages, nog eens een doek er overheen gehaald, weekendtas met tandenborstel en verschoninkske mee; jij bent er klaar voor! Loopt naar de schuur en start de gtv6, man dat sonore geluid, heerlijk, dit wordt jou weekend, de blikken, de aandacht voor je vers opgebouwde bella, forummers die je complimenteren met het schitterende resultaat...
Maar hee, t dynamo lampje brandt feller dan normaal! Nah dat zal wel niks wezen, knallen met t apparaat nu.
Eenmaal onderweg gaat je blik vaker en vaker richting dat lampje op je dash, een paar gerichte klopjes op de klokkenwinkel laten het niet doven helaas. Nah straks in Z'voort maar ff kijken..
Niet lang daarna wil je elektrisch de zijruiten wat verder openen maar vreemd genoeg begint, als je die knoppen indrukt, je motor te bokken en in te houden...
Huh?
Eerstvolgende parking de auto even aan de kant, toch maar even onder de kap kijken...Je stopt de motor en wil opnieuw starten om te kijken wat ie dan doet; sleutel om, niks... Nog eens, nee geen lampje aan, geen klik van de starter, niks meer, zelfs het dokke dokke dokke geluid van de analoge klok is gestopt... Onder de kap nog kijken of er wat te zien is, nee niks bijzonders, v-snaar er nog op, accuklemmen in de kofferbak zitten ook nog netjes vast, hmm de dynamo zal toch niet overleden zijn zeker?
Op dat moment dringt het langzaam maar zeker tot je door dat je zo niet verder kan, je belt een maat die direct in de auto springt met een dynamo die hij nog heeft liggen evenals wat benodigd gereedschap. Binnen een uur is ie er, je had gloeiende al in Z'voort moeten zijn nu, en je begint aan de dynamo wissel. Toch wat gestressed schiet een paar keer je sleutel 19 van de grote bout onderaan af, kras op het binnenscherm... k****t de lak is nú al beschadigd...
Balen, net nu je er mee klaar was en alles zo mooi op tijd gelukt leek te zijn sta je langs de A noem een nummer te sleutelen...
Dan herinner je je opeens een verhaaltje wat een of andere rare zeeuwsvlaming in je topic schreef toen je besloot om je dynamo niet te reviseren maar m alleen over te spuiten na t schoonmaken...
Anyway you get my point denk ik?
Grtz,fRank