Ja is inderdaad wel waar! Nu jammer genoeg een weekje wachten gezien de Spider niet dicht bij de deur staat.
Ik laat enige veranderingen weten..
Een basisafstelling is in veul geval'n geen afgestelde basis.Het is dan ook een basisafstelling.
En daar nog bovenop was er voor de winter al een goed werkende basisafstelling... Gaskleppen gaan gedurende een periode van rust niet zichzelf verstellen...Een basisafstelling is in veul geval'n geen afgestelde basis.Het is dan ook een basisafstelling.
Ergo, als je ergens aan gaat klooien zonder dat je weet wat de oorzaak is en je dus weet waar je naar zoekt, zul je deze oorzaak waarschijnlijk ook daarna niet snel meer vinden omdat je uitgangspunt niet meer is zoals die was en er dus méér niet meer accordeert.
Nee klopt. Voor ik hem wegzette na de zomer niet. Was men vriendin die me eraan herinnerde dat ik tijdens de winter aan gesleuteld had (ik kom er namelijk niet zo veel waar hij staat)..Precies wat ik al steeds dacht, maar je zei dat je nergens had aangezeten.....
Je kunt met een stukje plastic slang in je oor in ieder gat luisteren naar het aanzuiggeluid.
Met de schroef bijdraaien tot ze allen dezelfde toonhoogte hebben, dan ben je al een heel eind.
Ik vind trouwens bij alles afstellen op het gehoor, dat hij beter loopt dan met meters afstellen.
Dank u wel voor het advies van de koppeling.Ik weet niet wat je precies bedoeld met "dat het toerental bij het indrukken van de koppeling nauwelijks terugvalt".
Dat het pedaal diep ingetrapt moet worden herken ik wel. Twee weken geleden met m'n Spider hetzelfde issue. Drie straten verder geen koppeling meer.Ik wist dat zowel de bovenste als de onderste koppelingcilinder een beetje "zweette" maar dacht dat het nog even kon. Inmiddels de tweede keer dat ik moet constateren dat de seals in de cilinders blijkbaar nogal "digitaal" slijten. Het ene moment lijken ze nog prima, het volgende moment loopt alle vloeistof erlangs. In eerste instantie zie je niet veel vloeistof op de grond liggen aangezien de machete de vloeistof opvangt. Ik vermoed dus dat een (of beide) van de koppelingcilinders vervangen of gereviseerd moeten worden. Is een leuk klusje als de hulpkoppelingscilinder al 35 jaar straatvuil aan het verzamelen is geweest kan ik je vertellen.
Enige andere oorzaak die ik kan bedenken is een versleten koppelingsplaat. Maar als je 'm rijdend hebt weggezet, slijt deze natuurlijk niet. Ontluchten lijkt me weinig zinvol. Als het systeem goed is kan er geen lucht bijkomen, als het niet goed werkt heb je bovenstaande problemen. Succes met de verdere diagnose.