Hoe zijn de gasveren?
Gasveren zijn opzich goed. Als de klep open is, blijft deze staan op de gasveren.
Ik zie dat je het al lang opgelost hebt, maar ik wil je mijn recente ervaring toch niet onthouden.
Ik dacht ook altijd dat mijn gasveren nog prima waren, klep ging laatste stuk vanzelf omhoog en ik kreeg ook mijn vingers nog goed onder de klep. Wel was het mogelijk de klep nog een paar cm hoger te zetten nadat de gasveren uitgedrukt waren. Tot vorige week 1 gasveer het begaf (olie spoot er uit) en de klep dus niet meer vanzelf omhoog bleef staan en er ook lastig een vinger onder te krijgen was na openen slot.
Nu maar gelijk beide gasveren vervangen, de 2e zal ook wel ver heen zijn leek me. De klep gaat nu een stuk pittiger open dan dat hij bij mij ooit gedaan heeft. Aan het eind schiet hij zelfs wat door en valt weer iets terug, met de hand is hij niets meer verder te zetten.
En nog een verbetering: De klep springt na openen slot iets verder open en je krijgt je vingers er dus nog beter onder. En hij is ook het eerste stuk een stuk lichter, wat ook prettiger voor de vingertoppen is.