Vandaag even gekeken: De pluggen blijken er gelukkig allemaal nog goed in te zitten, daar ligt het dus niet aan. Ik heb de plunjer van het overdrukventiel van de pomp weer goed gangbaar gemaakt. Er zat een wat scherp randje aan de plunjer en ook de randen van het gat in het cilindertje waardoor de olie bij geopend ventiel wegstroomt, waren wat scherp. Heb dit voorzichtig met 600 schuurpapier met wat olie glad gemaakt en goed uitgespoeld en geblazen. Zou nu goed moeten werken.
Ik kan me overigens eerlijk gezegd niet goed voorstellen dat het drukverlies uit de nokkenaslagers komt. Er zitten wel iets 'warmere' nokkenassen in, maar niet met overdreven lichthoogte. De lagers zouden dan toch wel plotseling heel erg uitgesleten moeten zijn: de eerste 100 km was er niets aan de hand met de oliedruk. Er zitten trouwens bovendien standaard al een soort restrictors in de opgaande olieleidingen thv de koppakking.
Carter weer gemonteerd, is trouwens hopeloze klus bij een Alfetta met de motor ingebouwd: een aantal boutjes is nauwelijks bereikbaar. Deze week 20W50 erin en maar weer eens proberen...