Door vakantie en andere zaken niet veel gedaan aan de Sprint. Met de warmte van de afgelopen zomer in een overall met handschoenen aan in/onder een auto lassen is geen pretje en als het dan hobby is..
Ondertussen wel de schutbord / tunnelbak reparatie afgerond. Deze zijde heb ik geproplast samen met een aantal kettinglasjes op kritieke plekken. De bovenzijde komt met de reparatie van de vloer van de accesoiresbak als de versterkingen eruit kunnen. De versterkingbalk tussen de draagarmbevestigingen is nu ook weer verwijjderd en het bleek nog keurig op maat te staan.Je hebt van die momenten dat je denkt, ze hebben ook gereden met de schutborden en tunnelbak doorgeroest en zelf heb ik behoorlijk wat warmte ingebracht, "het zal toch nog wel goed zijn".
Ondertussen begonnen met de volgende grote klus, de reparatie van de linker balk waar de deurscharnieren inzitten. Deze was bij de eerste restauratie al behoorlijk beetgenomen en had vreemde vormen aangenomen, daarna had de roest weer vrij spel gekregen omdat de aansluiing van de reparatie niet dicht was.
Dus begonnen met de oude reparaties en roestige rommel maar eens weg te halen. Wat eerder ook wel vreemd was dat het spatbord uitstak tov de deur, waarschijnlijk door al dat bakwerk.
En dit blijft er dan over! Omdat de dikke verstevigingsbalk ook doorgerot is bij het bovenste deurscharnier moest de deur er ook uit. Voor het vervangen van de balk voel ik niet veel voor hoewel het qua tijd wel eens sneller kon zijn. Is er dan niets meer goed aan deze carrosserie? Krijg wel het gevoel of er geen einde aan komt!
Wat hier wel mooi te zien is waar je dus goed een diagonale versteviging kan plaatsen.