Vorige zomer mij een Alfa 75 gekocht voor weinig. Het gaat om een 1.8IE die 12 jaar stil gestaan heeft. Oorspronkelijk idee was om ze even vlug rijklaar te maken maar ondertussen ben ik ze aan het strippen krijgt ze nieuw kleurtje, strak onderstel en een Twinspark blok.
Zo stond ze erbij na even het stof af te wassen
Daarna begonnen met remmen revisie, leidingen en hydraulische aan te pakken. Setje velgen gescoord, ander radiator, ... Moest nog nieuwe brandstofleidingen en olie verversen en toen bleef het project liggen
Stond wat in de weg, dus naar ander plaats gesleept, ook heel even op 2dehands.be gezet en toen gelukkig het licht gezien en gestart met, de naar mijn smaak en budget, mijn ultieme 75 te bouwen.
Nog eens verplaatst, nu staat ze in erg ruime loods waar ik mooi het project kan afwerken.
Beginnen strippen
Blok eruit
Nog wat onderdelen bij elkaar halen, dikke torsies liggen ook al klaar.
Dit weekend dan ook nog mijn donor gaan ophalen, bedoeling was om deze eerst, aangezien ze niet mooi liep, netjes te laten draaien. Even compressie gemeten, allen tussen de 8,5 en 8,8 bar, verse batterij, bougiekabels er weer aan en even proberen starten, ding liep erg goed, rijd perfect, kan dus zonder veel aan te doen uit gebouwd worden. Zal dan uiteraard nog het nodig onderhoud krijgen.
Dit is het voorlopig. Nu ga ik verder met leegmaken van de motorruimte, deze ontvetten in nieuw kleurtje steken, wielkasten terug net maken en daarna motor over bouwen. Daarna de achteras aanpakken en op het laatst volledig respray en interieur net doen. Dit is zowat de planning...