Tonio
Guru
Guru

RE: Beginners tips en trucs spuiten onderdelen

za jul 26, 2014 22:25

Natte vloer geeft geen beter spuitresultaat. Een natte vloer moet ook geen doel op zich zijn, alleen een resultaat van.
Want wat verstaan we onder de vloer natmaken? Vanaf kniehoogte natspuiten met een tuinslang of zo, of met een emmer water en een schrobber? Dan wordt de vloer wel nat maar dat alleen heeft voor het spuitwerk weinig zin. De truc is juist om de lucht in de ruimte nat te spuiten, met een waternevel. Een krachtige plantenspuit is al voldoende. Je spuit dan niet op de vloer maar juist zo hoog mogelijk in de ruimte (dus boven je hoofd) die waternevel in het rond. En vervolgens steeds een beetje lager. Daar moet je tijd voor nemen en het kost dus geduld, maar je ziet dan zelfs op het oog dat de neerdalende waternevel de stofdeeltjes in de lucht aan zich bindt, de stofdeeltjes dalen dan samen met de waternevel als een deken naar beneden, naar de vloer. En dan heb je een goede omgeving voor een klusje verfspuiten; namelijk lucht zonder stof (nou ja, het is nog steeds geen spuitcabine en ook niet 100% stofvrij maar in elk geval wel véél minder).

.

B-lee
Guru
Guru
Contacteer: ICQ

RE: Beginners tips en trucs spuiten onderdelen

ma jul 28, 2014 10:51

Een vriend van mij heeft vroeger om kleine onderdelen te spuiten ( ophanging , motor delen , velgen, enz) zelf een cabine gemaakt van +/- 1 meter op 1meter met afzuiging van een oude stofzuiger en verwarming van een elektr.badkamer verwarming met blazer .
In de cabine zaten 4 buis lampen en een draaiplatform , deurtje dicht , licht uit , therm. op 60°en bakken 8)
Ik zou wel een klein pistool nemen voor spot repair , daar kun je makkelijker overal me tussen als je een motor ruimte gaat spuiten.
147 jtd , Bertone, spider, 156 sw jtd

Terug naar “Algemene Technische vragen”