Hoi Giel,
ik ben zelf 1.94 en door de groei van de kids (zoon is 175 en groeit een cm per maand) zijn we zelf ook op zoek naar een grotere auto dan de huidige (146 1.
.
Omdat we (ik dus) het toch binnen Alfa willen houden (mijn vrouw wil anders zo'n rechtop zittend geval) vorige week een 159 SW gepast en wat bleek: er zit minder ruimte in dan in de 146 als ik de bestuurdersstoel op de juiste afstand zet.
Ik had al gepast bij een 156 SW en daar is de ruimte groter maar ook weer heel afhankelijk van de uitvoering.
Met name de luxe uitvoeringen (GTA en Ti) hebben hele dikke voorstoelen die veel beenruimte achter weghalen.
De 166 heeft inderdaad ook niet echt veel ruimte achterin maar die valt ook al af vanwege de normale kofferbak. Anders ook veel liever een 164 super gekocht maar die vindt mijn vrouw te oud (en de bedienings knoppen op het dashboard vindt ze lelijk, nou ja).
We hebben een aantal 156 SW's op het oog en als ze afvallen vanwege de beperkte ruimte dan zijn we toch gedwongen om voor de dagelijkse auto een ander merk te zoeken.
Toch vreemd dat er bijna geen auto's zijn waar je met zijn vieren in kunt en je bent als bestuurder zelf een beetje aan de grote kant.
Als alternatief vindt ik een Volvo V70 dan wel weer leuk maar mijn vrouw heeft een andere mening (Mitsubishi Spacewagon, Opel Zafira, VW Touran, ahum...).
groeten,
Robin