Nou, hierbij de race-memoires van een die-hard SI rijdert..
De aftrap was al erg prettig, benodigde sleutelwerk na de vorige race nul-komma-nul. ( En het benodigde sleutelwerk voor de komende race: nul-komma-nul !
) Da's wel eens anders geweest.
Met neef Lars naar de baan, race-kampement opgeslagen naast race-Cees & de volgende ochtend bleek het SI veld uit een whopping 5 (!!) deelnemers te bestaan.. Kennelijk zijn bijvoorbeeld Mazda's MX3
en Westfield's allemaal bulletproof én gaan die rijders óf niet met vakantie óf regelen het zo dat je op het moment supréme aan de start staat. Net als onze Jouke. Of Marc, die echt niet weg kon maar er toch
was zonder dat ook maar één klant ervan te lijden had. Het kan dus wél, heren !!!!!!!!!!!!!
Ik was de vorige race al onplezierig verrast door mijn rondetijden, de baan was dan niet in snelle vorm, maar je kunt écht geen 850 race-kilometers op één setje slicks rijden zonder aan grip in te leveren, zo
blijkt na uitgebreid race-wetenschappelijk onderzoek... Deze keer was het over- en onderstuur in overvloed. Betekende dat Cees en ik enorm aan elkaar gewaagd waren: we hebben twee races lekker kunnen
duelleren ! Cees komt altijd zeer goed van zijn startplek en perst echt snelle tijden uit zijn Giulia. En de eerlijkheid gebied te melden dat de mijne toch wel een tikkie meer geavanceerde wielophanging heeft..
Eerste race op pole gestart, en meteen verschalkt door Cees.. Paar ronden achter Cees gezeten en op een gegeven moment (ik weet niet eens meer waar, kun je nagaan..) de eerste plek kunnen
overnemen. Daarna een beetje lucht kunnen creëren en in voor race twee dus weer op het eerste startplekkie. Twee snelle mannen achter me... Dat ging een paar rondjes goed, hoewel Marc al na de eerste
ronde besloot dat het genoeg spielerei was geweest en onze Giulia's op het rechte eind vernederde door die tsunami aan turbo-PK's de vrije loop te geven. Op een gegeven moment (ook hier: geen idee
wanneer ook alweer) prikte Cees zijn Juul er voorbij, Cees had voor deze race een setje verser (profieldragend...) rubber gemonteerd, niet zonder resultaat ! Ik moest alle zeilen bijzetten om de aansluiting
niet te verliezen, maar Cees sloeg een flink gat, wat ik "ineens" kon dichtrijden, de Hunzerug op. (Later bleek dat Cees het vijfde verzet niet meer goed kon inleggen) Ik kon Cees voorbij, maar werd als een horzel achtervolgd door die grijze 105 ! In die bocht ná die bocht ná het Scheivlak (hoe heet dat ding) gooide de Juul zonder enige waarschuwing haar kont totaal om (doet ze normaal nóóit !!
) en heb ik de powerslide van m'n leven gemaakt, gedeeltelijk op de baan, gedeeltelijk ernaast.. En wég was Cees weer. Dat gold overigens helaas/op een andere manier ook voor Marc: op het moment dat je achter hem zit en je voorruit, op een kurkdroge, zonovergoten dag onder de vloeistofdruppels komt te zitten dan is het vaak over & uit..
Cees en ik hadden ons echt verheugd op race drie, maar aan het eind van de opwarmronde moest Cees afhaken ivm bak-problemen, jammer jammer jammer. Heb de laatste race het materiaal maar een beetje
gespaard, veel shortshiften, ineens weinig tot geen over- en onderstuur meer (
) en dus die race als winnaar over de meet, met een whopping 3 punten in the racepocket..
Oh ja, over bakproblemen gesproken: neef Lars (20) kan uitstékend eieren bakken !!
Anyway: top dag gehad: heerlijk weer, geen technisch malheur, veel gezellige mensen om me heen, wat een schitterende vakantiedag, en op die dag nog geracet ook ! Best of both worlds. Ik weet heus
wel van mezelf dat ik de neiging heb door te draven c.q. door te drammen, en dat ik op sommige punten misschien "makkelijk lullen" heb, maar 5 deelnemers doet pijn. Echt. Niet goed hoor !! Cees en ik hebben echt lol gehad, JW en Jouke ook, en om maar eens een wijd openstaande deur in te trappen: met véél deelnemers is er voor iedereen wat wils, kan iedereen véél lol hebben. En all it takes is een auto of 20, bij voorkeur nog meer.
Wie heeft de gouden tip, wie heeft een idee hoe dit (structureel) te bereiken ? Niet aan komen zetten met "inschrijfgeld halveren/decimeren/alléén maar op weekenden rijden" en aanverwante artikelen, dat gaat niet gebeuren. Hopelijk wordt de 16V TS cup een doorslaand succes, om meerdere redenen...