GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

ma jul 28, 2014 21:25

Jóh !!! :lol:

Ik vraag me af of er een topic-lezer is die er niét op heeft geklikt.. :blue_lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 29, 2014 18:51

Nou, Juul op de trailer, neef Lars gaat mee, dus dan kan ik tussen de race's in in de "pauzestand"!! Of, als "we" (lees het SI deelnemersveld morgen) met zijn vieren zijn, klaverjassen.... :? :lol:

Gepland moment van vertrek woensdag tussen 18.00 en 20.00, ik wil voor 22.00 op de baan zijn. Neemt er iemand een koud biertje mee ?? (toch eens een koelkast voor de Iveco gaan regelen..)

Het-Licht
Guru
Guru

wo jul 30, 2014 18:08

Ik ben er morgen ook bij met de 146!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

wo jul 30, 2014 20:49

Ik niet met de 75!

Niels
Guru
Guru

do jul 31, 2014 15:18

5 Alfa's en een handje vol Volvo's... Das zal niet echt racen zijn geweest... :shock: :roll:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

do jul 31, 2014 16:27

Ik zie net, dat Cees race2 gewonnen heeft. Wats gebeurt Emile?

Cees in race 3 niet gestart???

Niels
Guru
Guru

do jul 31, 2014 19:14

Super Cees!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

do jul 31, 2014 21:11

Ik zie net, dat Cees race2 gewonnen heeft. Wats gebeurt Emile?

Cees in race 3 niet gestart???
Kumho's (die volgende week hun eerste verjaardag vieren) zijn uit gekumhoo't... Geen grip meer mee. En Cees gaat als de brandweer ! En dat met T-bar in rubbers, standaard voorwiel geometrie en profielrubber... Zeer goede tijden Cees en lekker geduelleerd !!! Jammer van de kapotte bak/5 'e versnelling, race drie was voor mij helaas wat minder boeiend..

Zit nu in de pauzestand, ff bijkomen ! Raceverslagje morgen.

TurboMarc
Guru
Guru

vr aug 01, 2014 09:53

Shakedown 2.0 achter de rug. Uiteindelijk wel even leuk gas kunnen geven maar toen werd de temp te hoog.
Wat de schade daarvan is weet ik nog niet.

Vrije training slang van water toevoer turbo gesmolten tegen downpipe.
Kwali netaan gemist. 1e race op (achteraf) te oude slicks, totaal geen grip, doodeng. 2:07 gereden
Race 2 op andere velgen met koude slicks uit de startblokken.
Opwarm ronde moet ik nog gorden vastzetten en handschoenen aantrekken dus niet echt opgewarmde bandjes.
Banden voelden gelijk beter en kon al meteen de (erg brede) Guilias aanpakken. 2:05
Toen ik er voor wou gaan zitten zag ik de temp meter in het rood.
Tijdje half gas gereden maar werd niet beter, maar naar binnen gegaan.
Goed gevoel aan over gehouden, de potentie van de superleggera is mij wat duidelijker geworden

Leuke dag gehad, mooi weer, mooi startveld

Heb even de start van race 2 online gezet. Klik :lol:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 01, 2014 10:19

Banden voelden gelijk beter en kon al meteen de (erg brede) Guilias aanpakken. 2:05

Één meter 57 om precies te zijn Marc ! En wel van buitenkant voorwiel naar buitenkant voorwiel gemeten, incl. camber.. :lol: Maar okee, "wij" waren met zijn tweeën, da's een dikke drie meter.. :blue_lol:

Dat PowerPlay op het rechte eind is natuurlijk nogal totáál not-done. Ik zou nog eens een pitstop bij Michel maken voor wat pas- en meetwerk ? Moet ik maar eens mee gaan voortmaken.. :jumping:

TurboMarc
Guru
Guru

vr aug 01, 2014 10:24

Sorry Emile, probeerde het achter de schermen maar Cees werd erg breeeeeeeeed 8)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 01, 2014 11:43

Nou, hierbij de race-memoires van een die-hard SI rijdert..

De aftrap was al erg prettig, benodigde sleutelwerk na de vorige race nul-komma-nul. ( En het benodigde sleutelwerk voor de komende race: nul-komma-nul ! :lol: :lol: :lol: ) Da's wel eens anders geweest.

Met neef Lars naar de baan, race-kampement opgeslagen naast race-Cees & de volgende ochtend bleek het SI veld uit een whopping 5 (!!) deelnemers te bestaan.. Kennelijk zijn bijvoorbeeld Mazda's MX3
en Westfield's allemaal bulletproof én gaan die rijders óf niet met vakantie óf regelen het zo dat je op het moment supréme aan de start staat. Net als onze Jouke. Of Marc, die echt niet weg kon maar er toch
was zonder dat ook maar één klant ervan te lijden had. Het kan dus wél, heren !!!!!!!!!!!!!

Ik was de vorige race al onplezierig verrast door mijn rondetijden, de baan was dan niet in snelle vorm, maar je kunt écht geen 850 race-kilometers op één setje slicks rijden zonder aan grip in te leveren, zo
blijkt na uitgebreid race-wetenschappelijk onderzoek... Deze keer was het over- en onderstuur in overvloed. Betekende dat Cees en ik enorm aan elkaar gewaagd waren: we hebben twee races lekker kunnen
duelleren ! Cees komt altijd zeer goed van zijn startplek en perst echt snelle tijden uit zijn Giulia. En de eerlijkheid gebied te melden dat de mijne toch wel een tikkie meer geavanceerde wielophanging heeft..
Eerste race op pole gestart, en meteen verschalkt door Cees.. Paar ronden achter Cees gezeten en op een gegeven moment (ik weet niet eens meer waar, kun je nagaan..) de eerste plek kunnen
overnemen. Daarna een beetje lucht kunnen creëren en in voor race twee dus weer op het eerste startplekkie. Twee snelle mannen achter me... Dat ging een paar rondjes goed, hoewel Marc al na de eerste
ronde besloot dat het genoeg spielerei was geweest en onze Giulia's op het rechte eind vernederde door die tsunami aan turbo-PK's de vrije loop te geven. Op een gegeven moment (ook hier: geen idee
wanneer ook alweer) prikte Cees zijn Juul er voorbij, Cees had voor deze race een setje verser (profieldragend...) rubber gemonteerd, niet zonder resultaat ! Ik moest alle zeilen bijzetten om de aansluiting
niet te verliezen, maar Cees sloeg een flink gat, wat ik "ineens" kon dichtrijden, de Hunzerug op. (Later bleek dat Cees het vijfde verzet niet meer goed kon inleggen) Ik kon Cees voorbij, maar werd als een horzel achtervolgd door die grijze 105 ! In die bocht ná die bocht ná het Scheivlak (hoe heet dat ding) gooide de Juul zonder enige waarschuwing haar kont totaal om (doet ze normaal nóóit !! :roll: ) en heb ik de powerslide van m'n leven gemaakt, gedeeltelijk op de baan, gedeeltelijk ernaast.. En wég was Cees weer. Dat gold overigens helaas/op een andere manier ook voor Marc: op het moment dat je achter hem zit en je voorruit, op een kurkdroge, zonovergoten dag onder de vloeistofdruppels komt te zitten dan is het vaak over & uit..

Cees en ik hadden ons echt verheugd op race drie, maar aan het eind van de opwarmronde moest Cees afhaken ivm bak-problemen, jammer jammer jammer. Heb de laatste race het materiaal maar een beetje
gespaard, veel shortshiften, ineens weinig tot geen over- en onderstuur meer ( 8) ) en dus die race als winnaar over de meet, met een whopping 3 punten in the racepocket..

Oh ja, over bakproblemen gesproken: neef Lars (20) kan uitstékend eieren bakken !!

Anyway: top dag gehad: heerlijk weer, geen technisch malheur, veel gezellige mensen om me heen, wat een schitterende vakantiedag, en op die dag nog geracet ook ! Best of both worlds. Ik weet heus
wel van mezelf dat ik de neiging heb door te draven c.q. door te drammen, en dat ik op sommige punten misschien "makkelijk lullen" heb, maar 5 deelnemers doet pijn. Echt. Niet goed hoor !! Cees en ik hebben echt lol gehad, JW en Jouke ook, en om maar eens een wijd openstaande deur in te trappen: met véél deelnemers is er voor iedereen wat wils, kan iedereen véél lol hebben. En all it takes is een auto of 20, bij voorkeur nog meer.

Wie heeft de gouden tip, wie heeft een idee hoe dit (structureel) te bereiken ? Niet aan komen zetten met "inschrijfgeld halveren/decimeren/alléén maar op weekenden rijden" en aanverwante artikelen, dat gaat niet gebeuren. Hopelijk wordt de 16V TS cup een doorslaand succes, om meerdere redenen...

Hylke
Moderator
Moderator

vr aug 01, 2014 12:19

Ik zal een duit in het zakje doen:

Aan jouw enthousiasme kan het niet liggen, dat is in aanloop naar elke race in overvloed aanwezig :thumbs:
Ik kan alleen maar hopen dat het halen van mijn licentie aan het einde van het jaar, een extra-race-auto-duit in het zakje kan doen.

Tot die tijd zal ik vol jaloezie de verslagen blijven volgen :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

vr aug 01, 2014 12:32

Eigenlijk heel simpel wat mij betreft.

De dnrt moet eerder duidelijkheid geven over hoe zo'n raceweekend/de racekalender er uit komt te zien.

Omdat het lang als endurance-achtig evenement te boek stond, had ik besloten alfachallenge in Spa (met ruim 50 alfa's aan de start) te rijden ipv dit evenement.

Budgettechnisch zat deze race er dus even niet meer in.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr aug 01, 2014 12:38

Ik redde het niet om lekker de 75 neer te zetten. Dan had het nachtwerk geworden en aangezien we vandaag op vakantie gaan leek me dat geen goed idee.

Wel erg genoten van de 5 Alfa's en ook de bijna 30 MX5 racers...
Wij hadden ook de twee Mazda's weer verhuurd en als je ziet hoeveel strijd er op de baan is.
Dat is het recept voor een geslaagde klasse, betaalbaar racen met (redelijk) gelijkwaardige auto's.
En de hospitality tent doet ook veel aan groepsbinding natuurlijk.

Terug naar “Racen - Algemeen”