Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

vr aug 01, 2014 12:45

Elke races gevechten is voor jou heel makkelijk. Alfa Challenge gaan rijden ;)

Ik had best willen rijden, als ik had gekunt, ma als ik dit startveld zie ben ik blij dat ik niet kon. Rijden in mijn raceauto is altijd een genot, maar eerlijkheid zegt me daar had hier weinig racen aan geweest voor me! Dat is in de Challenge wel anders :)

SSAR zal weer een vol veld zijn, dus dat zal weer gaaf zijn!
Laatst gewijzigd door Niels op vr aug 01, 2014 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

vr aug 01, 2014 12:46

Dat is het recept voor een geslaagde klasse, betaalbaar racen met (redelijk) gelijkwaardige auto's.
En de hospitality tent doet ook veel aan groepsbinding natuurlijk.
Misschien een idee om Alfa/Fiat Nederland enthousiast voor zoiets te krijgen is?

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

vr aug 01, 2014 12:54

Bij Mazda hebben ze Jur Raatjes, een echte race fan, hebben ze bij Fiat/Alfa ook zo iemand?

Ik heb ingeschreven voor het SSAR, maar vergeleken SI is dat wel een stuk duurder.
Dat vind ik echt wel een drempel om dan het hele jaar Challenge te rijden...
Ook al kom je dan op mooie circuits. Dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

vr aug 01, 2014 13:00

Assen ben ik weer van de partij bij de SI :)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 650
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

vr aug 01, 2014 23:05

Als relatieve newby bij dit soort zaken geef ik Andre gelijk.

Mijn observaties:

Communicatie en planning is belangrijk. Wij hebben naast het Alfa-scheuren allemaal nog wat te anders te doen. Dus eerder inplannen en niet 3 races binnen 4 weken. Puntje voor Huub.

DNRT is leuk omdat je relatief veel rijdt op 1 dag. ARC en NK Gttc is veel gedoe met transport, tenten, catering, sponsors etc. Leuk maar dit kost je een dik weekend met een hoop wachten (spreekwoord Steve Mcqueen) en daarnaast ook weer meer geld.

Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).

Andere dikke evenementen zal je als driver-owner niet echt gaan doen. Gezeik over verzekering, schades, "you bend it you mend it" (Marc Hales vs David Piper etc.). Overigens rijdt op HGP een echte coureur in een GTO die niet van hemzelf is. Dapper.

Er komen binnenkort ook endurances races waarbij je van 6 tot 9 's-avonds mag scheuren. Drie man inschrijven, met drie auto's en 1 transponder. Rijden, glijden en jezelf verblijden.

Ook SSAR was niet duidelijk, zie mijn topic van pakweg een week terug. Mailtje gestuurd en daarna informatie. Waarom niet eerder, kwestie van plannen.

Ik gooi het maar in de groep....
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 11:46

Het is voor mij een simpele budgetafwegimg: ik heb dit seizoen maar geld voor 4-5 races. Voor afgelopen donderdag leek ik de enige 75 te zijn, voor de rest alleen sneller spul. Dan is er voor mij geen zier aan en is in je eentje rondjes rijden bij Vrij Rijden goedkoper. Misschien had ik strijd kunnen hebben met Jouke en Jan-Willem, we zullen het nooit weten.

17 augustus is echt jammer: ik heb een hele tijd lopen twijfelen om te gaan. Maar omdat het altijd een meerdaags evenement is en een week voor het SSAR, zat ik met de service in mijn maag (alles alleen doen is niet verstandig: denk aan het wielmoeren-debacle). Er speelde ook mee dat mijn vriendengroep naar Lowlands gaat en ik mij afgelopen zondag heb laten overhalen om weer mee te gaan. Een dag later komt het tijdschema van het SRW en blijkt het een eendaags evenement te zijn... #-o Wat dat betreft kan de DNRT dat inderdaad wel eerder communiceren!

Op Assen ben ik er weer bij, het zou zo maar kunnen zijn dat er dan ook nog een Brabantse Giulia meekomt die al een tijd geen raceasfalt onder de bandjes heeft gehad...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 13:24

Ik heb niet echt een goed beeld van wat je als DNRT allemaal moet organiseren & plannen voor een SRW, maar het zal zeker méér werk zijn als ik/je denkt.. En als de indeling ervan dan een week of drie vóór
het evenement bekend is wil ik zelf dat niet "krap-an" noemen hoor ! Het maakt voor mij ook niet echt uit, heb/had vtv weer besloten weer een complete SI kalender te rijden, zodra de data bekend zijn zet ik ze
vast op de kalendert en de rest zie ik wel. Op wellicht een enkele uitzondering na (maar wie zonder zonde is, werpe de eerste steen, enz. ) heb ik zelf echt geen reden tot kritiek op de DNRT. Ik moest in 2012,
na 10 jaar "race-rust" ff wennen aan het ééndagsconcept maar zakelijk gezien is het voor mij ideaal en qua kosten rij je nergens méér/beter voor dit geld, als je (en dat wil ik) Alfa Romeo wilt racen . SI is &
blijft natuurlijk een top concept voor budgetvriendelijk Italiaans scheurwerk !

Blijft het deelnemersveld/aantal. Ik heb (voor het eerst) eens even op de laatste topic-pagina van "racen algemeen" gekeken, en de discussie over het (magere) aantal deelnemers is er kennelijk vanaf dag één.
Heb daar ook veel namen gezien van (dus inmiddels) ex-rijders die ik niet ken. Okee, we worden elk jaar wat minder jong, op een gegeven moment gaat men met race-pensioen of, om welke reden dan ook, schiet
het meedoen er bij in. Rijst bij mij de vraag hoeveel (ex) SI auto's er werkloos staan te verstoffen, en met minimale TLC & dus kosten weer rijklaar gemaakt kunnen worden. En heeft nu werkelijk niemand van die
oudgedienden meer zin eens een losse race mee te pikken ? Ik ben (open deur/uiteraard) fervent voorstander van een grote groep vaste /basis rijders, maar incidentele "veldvulling" zorgt ongetwijfeld ook voor een
zwaan-kleef-aan effect.

Ik ben een aartsconservatief & old-school, gebruik m'n non-smart Nokia voor bellen en SMS, ben niet meegegaan in de digitale vaart der volkeren (lees social media enz.) , maar "we" hebben toch best een
aantal IT'ers in de gelederden. Kunnen "jullie" niet iets van een social media dig. promo-campagne in elkaar fietsen ?? En het zou natuurlijk helemaal top zijn als er een stel auto's worden gemobiliseerd die nu dus staan
te verstoffen, in de weg staan, tot automobiele persona non grata zijn verklaard, maar best bruikbaar zijn. Het doneren ervan aan een stel enthousiast(e) (gemaakte) lichting nieuwe jonge/minder jonge honden
gaat uiteraard wat ver (mag wél !), maar wellicht zijn er ex rijders die weten toch niet meer naar hun auto om te gaan kijken, hun auto wel willen opruimen voor "weinig". Iets voor fatsoenlijk (maar wat is dat) geld verkopen
zie ik persoonlijk de komende jaren nog niet gaan gebeuren..

Nou, wat losse zaterdagmiddag- overpeinzingen van een onverbeterlijke enthousiasteling, wie heeft er nog méér ideeën ??

Enne Pieter, "service" mag je toch niet mee in je maag zitten ? Benzine/olie/bandenspanning/wielen klikken kun je best zelf, ("de rest" regel je natuurlijk voor de race/laat je regelen voor de race) bij elkaar een
kwartiertje werk, hooguit. We rijden (nagenoeg) allemaal met nogal low-tech materiaal, en als je een serieus technisch malheur hebt ben je gezien de (weinige) tijd tussen training/races sowieso al vaak het bokje..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2061
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 13:53

Communicatie arc is idd ook niet best, maar wel eke keer een dik startveld. Ik overweeg serieus volgend jaar alle wedstrijden arc te doen. Dan kom je nog eens ergens.
Als relatieve newby bij dit soort zaken geef ik Andre gelijk.

Mijn observaties:

Communicatie en planning is belangrijk. Wij hebben naast het Alfa-scheuren allemaal nog wat te anders te doen. Dus eerder inplannen en niet 3 races binnen 4 weken. Puntje voor Huub.

DNRT is leuk omdat je relatief veel rijdt op 1 dag. ARC en NK Gttc is veel gedoe met transport, tenten, catering, sponsors etc. Leuk maar dit kost je een dik weekend met een hoop wachten (spreekwoord Steve Mcqueen) en daarnaast ook weer meer geld.

Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).

Andere dikke evenementen zal je als driver-owner niet echt gaan doen. Gezeik over verzekering, schades, "you bend it you mend it" (Marc Hales vs David Piper etc.). Overigens rijdt op HGP een echte coureur in een GTO die niet van hemzelf is. Dapper.

Er komen binnenkort ook endurances races waarbij je van 6 tot 9 's-avonds mag scheuren. Drie man inschrijven, met drie auto's en 1 transponder. Rijden, glijden en jezelf verblijden.

Ook SSAR was niet duidelijk, zie mijn topic van pakweg een week terug. Mailtje gestuurd en daarna informatie. Waarom niet eerder, kwestie van plannen.

Ik gooi het maar in de groep....

Gebruikersavatar
RoSolo
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di jun 28, 2005 18:34
Locatie: Breda

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 14:49

Communicatie arc is idd ook niet best, maar wel eke keer een dik startveld. Ik overweeg serieus volgend jaar alle wedstrijden arc te doen. Dan kom je nog eens ergens.
Als relatieve newby bij dit soort zaken geef ik Andre gelijk.

Mijn observaties:

Communicatie en planning is belangrijk. Wij hebben naast het Alfa-scheuren allemaal nog wat te anders te doen. Dus eerder inplannen en niet 3 races binnen 4 weken. Puntje voor Huub.

DNRT is leuk omdat je relatief veel rijdt op 1 dag. ARC en NK Gttc is veel gedoe met transport, tenten, catering, sponsors etc. Leuk maar dit kost je een dik weekend met een hoop wachten (spreekwoord Steve Mcqueen) en daarnaast ook weer meer geld.

Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).

Andere dikke evenementen zal je als driver-owner niet echt gaan doen. Gezeik over verzekering, schades, "you bend it you mend it" (Marc Hales vs David Piper etc.). Overigens rijdt op HGP een echte coureur in een GTO die niet van hemzelf is. Dapper.

Er komen binnenkort ook endurances races waarbij je van 6 tot 9 's-avonds mag scheuren. Drie man inschrijven, met drie auto's en 1 transponder. Rijden, glijden en jezelf verblijden.

Ook SSAR was niet duidelijk, zie mijn topic van pakweg een week terug. Mailtje gestuurd en daarna informatie. Waarom niet eerder, kwestie van plannen.

Ik gooi het maar in de groep....

Met wat voor budget houdt je dan rekening? 1500-2000 / race?
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 15:47

Je mag op je huidige SI budget er, per race, in ieder geval een slordige 600 euro bijtellen aan (hoger) inschrijfgeld, reis- en verblijfskosten..(wel voor drie dagen brood meenemen, anders red je dat nog niet eens)
En volgens mij wordt er zo links & rechts wel eens een stukje plaatwerk beschadigd, word jij volgens mij helemáál niet vrolijk van, André ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 17:52

Bij Mazda hebben ze Jur Raatjes, een echte race fan, hebben ze bij Fiat/Alfa ook zo iemand?
Vroeger had je Hans Vervoorn.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 17:59

Als de jongens en meisjes van HS Corse er niet zijn, mis je zo 4-6 auto's. Bij het clubje van de 105 Workshop missen we al een tijdje Eelco (druk met nieuw huis) en Chris (die bedenkt altijd te laat dat hij vervoer moet regelen en er nog wat aan de auto gedaan moet worden ;)). De rest rijdt onregelmatig om allerlei redenen.

Maar als je dat zo bij elkaar optelt, kom je zo al op minimaal 6-8 auto's die er bijvoorbeeld drie jaar geleden er wel altijd bij waren en er nu vaak niet zijn. Dat is best een hoop...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 21:15

[quote="Jouke JS"
Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).
[/quote]

Loopt toch best goed he, zo'n 1.8 TS-je... :lol: Heb wat zitten schelden na elke bocht dat je puur op vermogen weer het zojuist dicht gestuurde gat weer open gaste... Ik heb 1 tip voor je, minder remmen...

Misschien een idee om het groepsgevoel te versterken: Een plekje zoeken op de paddock waar we een beetje bij elkaar kunnen staan. Ik zie dat meerdere klasses dat doen, zo staan de Mazda's bij elkaar in de buurt, maar ook die gekke Volvo's en de Westfields ook. Dat versterkt het groep gevoel ook. Nog een Voordeel: Heeft iemand panne dan is er altijd wel iemand in de buurt die zijn handen uit de mouwen wilt steken omdat ie naast de bandenspanning checken niet veel te doen heeft aan de auto of heeft net dat stukkie slang of onderdeel liggen wat je net nodig hebt. Idee?

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 21:15

Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).
Loopt toch best goed he, zo'n 1.8 TS-je... :lol: Heb wat zitten schelden na elke bocht dat je puur op vermogen weer het zojuist dicht gestuurde gat weer open gaste... Ik heb 1 tip voor je, minder remmen...

Misschien een idee om het groepsgevoel te versterken: Een plekje zoeken op de paddock waar we een beetje bij elkaar kunnen staan. Ik zie dat meerdere klasses dat doen, zo staan de Mazda's bij elkaar in de buurt, maar ook die gekke Volvo's en de Westfields ook. Dat versterkt het groep gevoel ook. Nog een Voordeel: Heeft iemand panne dan is er altijd wel iemand in de buurt die zijn handen uit de mouwen wilt steken omdat ie naast de bandenspanning checken niet veel te doen heeft aan de auto of heeft net dat stukkie slang of onderdeel liggen wat je net nodig hebt. Idee?

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 21:39

Ik denk dat dat laatste zeker de newbie's gaat helpen, een eerste seizoen is toch best spannend en alles is nieuw (dus alle "vanzelfsprekende" zaken moeten nog vanzelfsprekend worden).
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Racen - Algemeen”