za aug 02, 2014 13:24
Ik heb niet echt een goed beeld van wat je als DNRT allemaal moet organiseren & plannen voor een SRW, maar het zal zeker méér werk zijn als ik/je denkt.. En als de indeling ervan dan een week of drie vóór
het evenement bekend is wil ik zelf dat niet "krap-an" noemen hoor ! Het maakt voor mij ook niet echt uit, heb/had vtv weer besloten weer een complete SI kalender te rijden, zodra de data bekend zijn zet ik ze
vast op de kalendert en de rest zie ik wel. Op wellicht een enkele uitzondering na (maar wie zonder zonde is, werpe de eerste steen, enz. ) heb ik zelf echt geen reden tot kritiek op de DNRT. Ik moest in 2012,
na 10 jaar "race-rust" ff wennen aan het ééndagsconcept maar zakelijk gezien is het voor mij ideaal en qua kosten rij je nergens méér/beter voor dit geld, als je (en dat wil ik) Alfa Romeo wilt racen . SI is &
blijft natuurlijk een top concept voor budgetvriendelijk Italiaans scheurwerk !
Blijft het deelnemersveld/aantal. Ik heb (voor het eerst) eens even op de laatste topic-pagina van "racen algemeen" gekeken, en de discussie over het (magere) aantal deelnemers is er kennelijk vanaf dag één.
Heb daar ook veel namen gezien van (dus inmiddels) ex-rijders die ik niet ken. Okee, we worden elk jaar wat minder jong, op een gegeven moment gaat men met race-pensioen of, om welke reden dan ook, schiet
het meedoen er bij in. Rijst bij mij de vraag hoeveel (ex) SI auto's er werkloos staan te verstoffen, en met minimale TLC & dus kosten weer rijklaar gemaakt kunnen worden. En heeft nu werkelijk niemand van die
oudgedienden meer zin eens een losse race mee te pikken ? Ik ben (open deur/uiteraard) fervent voorstander van een grote groep vaste /basis rijders, maar incidentele "veldvulling" zorgt ongetwijfeld ook voor een
zwaan-kleef-aan effect.
Ik ben een aartsconservatief & old-school, gebruik m'n non-smart Nokia voor bellen en SMS, ben niet meegegaan in de digitale vaart der volkeren (lees social media enz.) , maar "we" hebben toch best een
aantal IT'ers in de gelederden. Kunnen "jullie" niet iets van een social media dig. promo-campagne in elkaar fietsen ?? En het zou natuurlijk helemaal top zijn als er een stel auto's worden gemobiliseerd die nu dus staan
te verstoffen, in de weg staan, tot automobiele persona non grata zijn verklaard, maar best bruikbaar zijn. Het doneren ervan aan een stel enthousiast(e) (gemaakte) lichting nieuwe jonge/minder jonge honden
gaat uiteraard wat ver (mag wél !), maar wellicht zijn er ex rijders die weten toch niet meer naar hun auto om te gaan kijken, hun auto wel willen opruimen voor "weinig". Iets voor fatsoenlijk (maar wat is dat) geld verkopen
zie ik persoonlijk de komende jaren nog niet gaan gebeuren..
Nou, wat losse zaterdagmiddag- overpeinzingen van een onverbeterlijke enthousiasteling, wie heeft er nog méér ideeën ??
Enne Pieter, "service" mag je toch niet mee in je maag zitten ? Benzine/olie/bandenspanning/wielen klikken kun je best zelf, ("de rest" regel je natuurlijk voor de race/laat je regelen voor de race) bij elkaar een
kwartiertje werk, hooguit. We rijden (nagenoeg) allemaal met nogal low-tech materiaal, en als je een serieus technisch malheur hebt ben je gezien de (weinige) tijd tussen training/races sowieso al vaak het bokje..