Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

za aug 02, 2014 21:55

Communicatie arc is idd ook niet best, maar wel eke keer een dik startveld. Ik overweeg serieus volgend jaar alle wedstrijden arc te doen. Dan kom je nog eens ergens.
Als relatieve newby bij dit soort zaken geef ik Andre gelijk.

Mijn observaties:

Communicatie en planning is belangrijk. Wij hebben naast het Alfa-scheuren allemaal nog wat te anders te doen. Dus eerder inplannen en niet 3 races binnen 4 weken. Puntje voor Huub.

DNRT is leuk omdat je relatief veel rijdt op 1 dag. ARC en NK Gttc is veel gedoe met transport, tenten, catering, sponsors etc. Leuk maar dit kost je een dik weekend met een hoop wachten (spreekwoord Steve Mcqueen) en daarnaast ook weer meer geld.

Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).

Andere dikke evenementen zal je als driver-owner niet echt gaan doen. Gezeik over verzekering, schades, "you bend it you mend it" (Marc Hales vs David Piper etc.). Overigens rijdt op HGP een echte coureur in een GTO die niet van hemzelf is. Dapper.

Er komen binnenkort ook endurances races waarbij je van 6 tot 9 's-avonds mag scheuren. Drie man inschrijven, met drie auto's en 1 transponder. Rijden, glijden en jezelf verblijden.

Ook SSAR was niet duidelijk, zie mijn topic van pakweg een week terug. Mailtje gestuurd en daarna informatie. Waarom niet eerder, kwestie van plannen.

Ik gooi het maar in de groep....

Met wat voor budget houdt je dan rekening? 1500-2000 / race?
Bij de Challenge wordt met pakketten gewerkt. Een seizoen ARC in 2014 (Dit jaar 5 races op geweldige circuits) kost 2150Euro, wat komt op 430 euro per race weekend! Buiten dat je dan een heel weekend racet met een vol veld Alfa's en dus altijd strijd, rijdt je ook op mooie evenementen mee. Dus ook buiten de races is het leuk verblijven op de paddock :) Je kan ook kiezen uit pakketten van 4 race's (1800,-), 3 races (1500,-) en 2 races's in een rookie pakket als je voor het eerst mee doet voor 800 euro. Bij je inschrijfgeld zit ook de catering en op 1 avond een bbq inbegrepen. Tuurlijk is het duurder als de SI op vaak een door de weekse dag, maar je krijgt dr ook meer voor in de vorm van strijd, mooie circuits en goede sfeer op de paddock. Ook ik heb niets tegen de DNRT/SI, en rijdt dr nog altijd met erg veel plezier. Wanneer ik kan, en het in de planning past zal ik dat ook zeker doen en blijven doen. Dit jaar rijdt je voor het inschrijfgeld zeker veel doordat de zac verdwijnen is bij de auto's B, en dat maakt het voor het geld goede rijdt tijd. Maar het is toch ook vaak zat anders geweest, met quali's van wel geteld 3 rondjes oid omdat het anders teveel uit liep. Ook het 1 dag concept heeft voor en nadelen. Als je weg moet van je werk/bedrijf, is het maar 1 dag en dat maakt het makkelijker, alleen is het dit jaar erg vaak door de weeks, waardoor het soms ook weer heel lastig is. (afgelopen donderdag bijv kon ik gewoon echt niet weg van de zaak)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

zo aug 03, 2014 10:03

probleem waar ik momenteel mee te kampen heb (dit jaar even niet meegerekend , verhuizing en opstart B&B en zo ging en gaat dat even voor, en mijn lichaam werkt even niet geheel mee) is dat de agenda`s van zowel DNRT (wat begrijpelijk is omdat zij min of meer op restdagen draaien) als ARC zo laat komen.
Mijn echtgenote rijdt 4 benige 1 pk`s en op een dusdanig niveau dat zij wel NL (ook al binnengehaald) en wereldkampioen kan worden, itt tot wij. Die kalender gaat dus voor boven die van mij, zeker wanneer die sneller bekend is. Naast andere planningen (spoeddiensten) die soms samenvallen, en wanneer die niet te ruilen zijn houd het ook op...
Probleem bij ARC in ieder geval nu is voor mij ook dat zo`n pack wel in 1 keer gekocht moet worden, en geen restitutie wanneer je niet kan (ik begrijp de overwegingen waarom hoor, zat zelf nog in het bestuur toen de Trofeo zoals het toen heette zelfstandig ging). En wanneer je zoals dit jaar dus verder niets kan rijden maar wel graag SS zou doen kost het 600,-...en daar pas ik in ieder geval dit jaar dus voor. Voor SPA betaal ik dat ja, voor Zandvoort nu niet.

Afgelopen tijd besteed om wel wat zaken te regelen voor 2015: bandenrek op trailer en zeer grote beurt (was hard nodig na ruim 10 jaar) , extra velgensets voor slicks en gebruikte slicks klaarliggen. Alleen nog set regenbanden scoren.
Hoop laatste HARC dag en ook DNRT race dit jaar nog wel te doen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2061
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

zo aug 03, 2014 11:17

We staan altijd gezelig bij elkaar hoor. Ter hoogte van uitkomen audi s meestal.
Veel verschil in AR auto's (156, 155, 145, 105 en last but not least 75) maar dus ook veel verschil en bij een relatief klein veld lastig voor competitie (al heb ik gisteren met weinig turbo-druk flink moeten knokken met een 146, ik was gesloopt na 10 ronden).
Loopt toch best goed he, zo'n 1.8 TS-je... :lol: Heb wat zitten schelden na elke bocht dat je puur op vermogen weer het zojuist dicht gestuurde gat weer open gaste... Ik heb 1 tip voor je, minder remmen...

Misschien een idee om het groepsgevoel te versterken: Een plekje zoeken op de paddock waar we een beetje bij elkaar kunnen staan. Ik zie dat meerdere klasses dat doen, zo staan de Mazda's bij elkaar in de buurt, maar ook die gekke Volvo's en de Westfields ook. Dat versterkt het groep gevoel ook. Nog een Voordeel: Heeft iemand panne dan is er altijd wel iemand in de buurt die zijn handen uit de mouwen wilt steken omdat ie naast de bandenspanning checken niet veel te doen heeft aan de auto of heeft net dat stukkie slang of onderdeel liggen wat je net nodig hebt. Idee?

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2061
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: RE: 31 juli: wie gaat er rijden?

zo aug 03, 2014 11:25


Met wat voor budget houdt je dan rekening? 1500-2000 / race?
Ik was voor spa zo'n 700 euro kwijt, inclusief hotel. Voor een dnrt dag gaat het ook snel richting 450 euro.
Dus al met al met 5 wedstrijden ipv 7, niet gek veel duurder.
[/quote]

Terug naar “Racen - Algemeen”