Probleem waar ik namelijk al tegen aan loop bij het achterportier is dat het raam niet volledig naar beneden gaat en je de rubbers er dus niet makkelijk aftrekt
Busje kruipolie, liefst een beetje vette kruipolie, raampje zover mogelijk naar beneden draaien, beetje kruipolie in de raamgeleidergoot van het rubber spuiten, rubber langs de bovenrand portier losfriemelen en daarna de hoek om naar beneden het rubber losnemen, nog wat kruipolie tussen raamrubber en portierstijl spuiten, en dan zou je met wat gedoseerde kracht het raamrubber(dus geen rúk eraan geven) omhoog kunnen trekken. Het helpt ook als er iemand bij is die de ruit tussen beide handen neemt en deze wat naar achterzijde auto kantelt, of juist iets naar voren, moet je even op gevoel doen waarbij het raamrubber zo min mogelijk klemt. Terug monteren is omgekeerde volgorde, gebruik rijkelijk kruipolie in het profiel van het raamrubber waarmee hij in de portierstijl zit, dan moet je hem er met wat beleid in kunnen schuiven. Loopt het rubber klem, even iets terughalen en nog wat kruipolie erbij, komt vanzelf goed. Haal van tevoren de raamsnor er maar niet af, dikke kans dat deze verbuigt wanneer je hem loshaalt, en als er een knik in zit krijg je hem nooit meer recht. Overigens is portierbekleding achter loshalen bij een 156 helemáál niet zo'n klus, zit maar met een paar schroefjes en de borgpen van de evt.raamslinger vast.. TIP, gebruik bij het plakken van die folie een mengsel van water en zeepsop, en géén rakel maar alleen een zachte doek om de folie aan te wrijven zodat je het sop eronderuit drukt, zelfs rubberen rakels laten vrij snel krassen achter..
Andere manier? Ja, snijd de folie af zodat je die flap niet onder het rubber hoeft te plakken... lekker snel klaar, maar kun je het over 3 maanden opnieuw doen, àls je het resultaat al mooi genoeg vond om te laten zitten...