Ha das een mooie foto van een dorpsgenoot van me.....
Eens met je keuze!
Ha das een mooie foto van een dorpsgenoot van me.....
De beroemde GeenMonza....Ha das een mooie foto van een dorpsgenoot van me.....
Zou kunnen, maar wie ben ik om daarover te oordelen.. gaaf is ie in mijn optiek. Is er op het web of elders meer te vinden over de jeugd en adolescente periode van deze kar Jack?De beroemde GeenMonza....Ha das een mooie foto van een dorpsgenoot van me.....
Volgens de Legendary (die helaas maar tot 1996 gaat voor deze wagen) en internet samen:
Originele body onbekend, volgens internet een 2-zits coupe
Daarna een Drophead Coupe, misschien van een Oostenrijkse bodybuilder maar misschien ook Worblaufen of Oost Europa fabrikaat (volgens Pat Braden), op een Passo Longo chassis (3100 mm).
Daarna een Zagato-style Spider body (a la 6C 1750) op het ingekorte originele chassis (nu 2750 mm).
Daarna minstens 1 Monza-style body met wederom ingekort chassis (nu nog slechts 2650 mm en gelijk aan de originele Monza-spec).
Er staan diverse foto's van deze bodies (behalve de Monza) in de Legendary.
Na de oorlog in Oostenrijk opgeknapt (wat misschien de Oostenrijkse body verklaart?), daarna geexporteerd naar de USA met een lijst van eigenaren waaronder o.a. Pat Braden.
De laatste US eigenaar heeft de Zagato-style body laten plaatsen.
Daarna Canada & UK. In de UK is door Paul Grist de Monza body geplaatst in opdracht van de toen-eigenaar.
Ik heb ook gehoord dat er twee Monza bodies gebruikt zijn, de eerste zou niet goed genoeg geweest zijn in de ogen van de eigenaar waarna de huidige body door Grist geplaatst is. Het zou kunnen dat de eerst Monza body gemaakt is voor het 2750 mm chassis waarna de proporties niet helemaal klopten.
De auto heeft in NL op minstens 3 namen gestaan maar slechts 2 eigenaren...
De eerste NL eigenaar kocht de wagen in de USA om aan de MM deel te nemen en heeft deze meteen weer in de verkoop gedaan toen bleek dat hij afgewezen werd wegens gebrek aan originaliteit waarna de wagen bij de huidige eigenaar terecht kwam die er regelmatig goed gas mee geeft... Was tijdens Italia a Zandvoort ook niet bepaald langzaam onderweg...
Zal de Legendary nog even goed gaan lezen maar aangaande originaliteit blijft het een matching number 8C 2300 maar dan wel eentje waarvan het chassis intussen 3 verschillende lengtes heeft gehad en die momenteel 'minstens z'n 4e, mogelijk zelfs z'n 5e, body draagt.
Interessant leesvoer uit 2001 en de visie van wijlen Pat Braden op de auto die hij halverwege de jaren 60 een aantal jaren in bezit had maar in 2001 eigenlijk niet meer herkende...
Grappig om vandaag de huidige en vorige Nederlandse eigenaren gebroedelijk een kopje koffie op het clubterras te zien nuttigen...Hij is zeker gaaf (en ik sta vooraan om hem in ontvangst te nemen als Meneer G. beslist om hem weg te geven... ) maar het is zeer beslist geen Monza...
Het chassisnummer is 2211133 en ik maakte al ooit het volgende resumé:
Volgens de Legendary (die helaas maar tot 1996 gaat voor deze wagen) en internet samen:
Originele body onbekend, volgens internet een 2-zits coupe
Daarna een Drophead Coupe, misschien van een Oostenrijkse bodybuilder maar misschien ook Worblaufen of Oost Europa fabrikaat (volgens Pat Braden), op een Passo Longo chassis (3100 mm).
Daarna een Zagato-style Spider body (a la 6C 1750) op het ingekorte originele chassis (nu 2750 mm).
Daarna minstens 1 Monza-style body met wederom ingekort chassis (nu nog slechts 2650 mm en gelijk aan de originele Monza-spec).
Er staan diverse foto's van deze bodies (behalve de Monza) in de Legendary.
Na de oorlog in Oostenrijk opgeknapt (wat misschien de Oostenrijkse body verklaart?), daarna geexporteerd naar de USA met een lijst van eigenaren waaronder o.a. Pat Braden.
De laatste US eigenaar heeft de Zagato-style body laten plaatsen.
Daarna Canada & UK. In de UK is door Paul Grist de Monza body geplaatst in opdracht van de toen-eigenaar.
Ik heb ook gehoord dat er twee Monza bodies gebruikt zijn, de eerste zou niet goed genoeg geweest zijn in de ogen van de eigenaar waarna de huidige body door Grist geplaatst is. Het zou kunnen dat de eerst Monza body gemaakt is voor het 2750 mm chassis waarna de proporties niet helemaal klopten.
De auto heeft in NL op minstens 3 namen gestaan maar slechts 2 eigenaren...
De eerste NL eigenaar kocht de wagen in de USA om aan de MM deel te nemen en heeft deze meteen weer in de verkoop gedaan toen bleek dat hij afgewezen werd wegens gebrek aan originaliteit waarna de wagen bij de huidige eigenaar terecht kwam die er regelmatig goed gas mee geeft... Was tijdens Italia a Zandvoort ook niet bepaald langzaam onderweg...
Zal de Legendary nog even goed gaan lezen maar aangaande originaliteit blijft het een matching number 8C 2300 maar dan wel eentje waarvan het chassis intussen 3 verschillende lengtes heeft gehad en die momenteel 'minstens z'n 4e, mogelijk zelfs z'n 5e, body draagt.
Interessant leesvoer uit 2001 en de visie van wijlen Pat Braden op de auto die hij halverwege de jaren 60 een aantal jaren in bezit had maar in 2001 eigenlijk niet meer herkende...
Of je het nou weet of niet, iets weten te vinden is ook een gave...Nah, is echt niet allemaal parate kennis hoor... Daar gaat echt wel wat graaf-, lees- en zoekwerk aan vooraf voordat het zo op (digitaal) papier staat...
Wij waren met een (schaam)rode Thermoplast....