di aug 26, 2014 20:46
Mijn verslagje dan maar.
Op vrijdag rond 15u vertrokken naar Zandvoort. Aangekomen bleek de paddock ternauwernood bereikbaar, omdat de tunnel onder de baan door vol water stond. Ik ben er toch maar dorheen gebanjerd. Eenmaal op de paddock een mooi plaatsje gevonden net naast het kartbaantje. Tent opgezet en streamer gehaald bij Tazman. Daarna naar het TC-gebouw voor de keuring. Door een communicatieprobleem bj de organisatie, bleek daar echter geen keuring te zijn. Terug op de paddock was HS-corse aan het lobby-en om mijn plekje in te pikken. Zij hadden meer ruimte nodig vonden ze en ik moest maar een ander plekje zoeken. Ik was er inmiddels wel klaar mee. Geen keuring en gezeik over een plaatsje op de paddock waren niet goed voor mijn humeur en heb ze gezegd, dat ze het maar moesten bekijken en ben naar huis gegaan. Wel volgens planning, maar ik had net zo goed zaterdagmorgen kunnen aankomen.
Zaterdagmorgen in alle vroegte weer naar Zandvoort gereden. Daar aangekomen, was HS-corse nog steeds bezig mijn plek af te pikken. Ik heb ze verteld, dat ik alleen weg ging, als ze een fatsoenlijke plek voor me regelden. Uit eindelijk met tussenkomst van Paul van Stenis verhuisd naar een mooi plekje helemaal aan het begin van de paddock.
Na al dit gedoe was het tijd voor de vrije training. Lekker wat rondjes gereden, tot het de sessie gestopt werd met een rode vlag. Hierdoor stond ik net op tijd weer onder mijn tent, om niet een enorme plensbui op mijn dak te krijgen.
Na de middag was het tijd voor de kwalificatie, op een opdrogende baan. Ik had voor mijn gevoel een aardige tijd gezet, maar hij viel me achteraf wel wat tegen, een 2.16.5 Goed voor een 41e plek.
De 1e race begon chaotisch. Er stonden geen rijnummers op de opstelplaats en de opstelling was laat beschikbaar, dus niemand wist eigenlijk precies waar hij moest staan. Daarbij waren veel mensen laat. We werden al op pad gestuurd, terwijl lang niet iedereen op zijn plek stond. De start was rollend, wat tot nog meer chaos leidde, omdat mensen al ver voor start/finish begonnen in te halen. Ik ben flink in gevecht geweest met Arie Vreugdenhil, die me na de start ingehaald had. Na een aantal ronden, waren er zoveel mensen van de baan geraakt, dat de safetycar de baan op werd gestuurd. Wij werden na een ronde of 2 doorgestuurd, waarna we in volle vaart(het ging wel heel hard) met een groepje doorreden tot we de staart van het veld weer hadden bereikt. Na de herstart volgde na een halve ronde code rood, omdat een fiat punto een wiel verloren had. Gefinsihed als 26e, maar de 1e 5 werden teruggezet vanwege negeren van code rood.
Vanwege de chaos tijdens de race, werd voor zondag een extra briefing afgekondigd (weer geen uitslapen…).
Na een flinke donderpreek, mochten we ons klaar maken voor de 2e race. Op de startopstelling begon het steeds harder te regenen. De eerste ronden heb ik veel posities ingeleverd op mijn toyo’s, aan mensen die op regenbanden reden. Daarna flink in gevecht geweest met de gebroeders Aarts. Eerst ingehaald door Barend, die weer teruggepakt. Later door Maarten, op een moment dat Joke Flokstra zich in het gevecht mengde toen het wat droger werd. Deze niet meer in kunnen halen. Barend wel achter me kunnen houden, met name door flink laat te remmen, want in de bochten was het glibberen geblazen. Gefinished als 35e.
De 3e race, de uurs race, was gelukkig droog, gelukkig, want het was voor mij de 1e keer, dat ik een uurs race ging rijden. Ik had de mannen van A-repair gevraagd mijn pitstop te doen, wat ze zeer professioneel gedaan hebben. Het opstellen en starten ging een stuk beter dan de 1e 2 races en we kwamen allemaal goed de 1e bochten door. Na de 1e paar bochten, had ik een al een aantal mannen ingehaald, door wat ongebruikelijke lijnen te kiezen. Na een paar rondjes had ik Elmer met zijn zwarte 75 in mijn nek hangen. Door heel veel inzet, heb ik deze achter me weten te houden, want de wegligging van de 75 was duidelijk beter. Elmer heeft meerdere keren naast me gereden, is er zelfs voorbij geweest, maar niet voorbij gebleven, tot aan de pitstop. Mijn pitstop werd zeer professioneel afgewerkt door de mannen van A-repair, na het tanken ruime tijd gehad om nog even wat te drinken en precies op tijd de baan weer op gestuurd.
Terug op de baan, heb ik een tijdje alleen gereden en flink tempo kunnen maken. Na de pitstop lag Djan, de medecoureur van Elmer, flink achter. Na een aantal ronden, kwamen de snellere mannen me op een ronde zetten en was er van snelle ronden geen sprake meer. Op het eind nog een paar plaatsen kunnen winnen, doordat een aantal deelnemers(of hun auto) geen puf meer hadden. Ik ben gefinshed als 24e.
Eindklassering is me onduidelijk, die was toen ik vertrok volgens mij nog niet beschikbaar.
Al met al lekker geraced, met wat tegenvallende rondetijden, maar daar had bijna iedereen last van.
Op naar Assen over 2 weken(11 september).