http://www.formula1.com/news/technical/ ... /1197.html : zo heeft Williams de kloof met MGP gedicht ...
Force India en McLaren zouden het ook moeten kunnen ... Ferrari en Renault mechaniek staat het niet toe ...
Ik vind het wel sneu voor Rosberg. Normaal gesproken is Hamilton de agressievere bij hun onderlinge duels. We hebben al een paar keer meegemaakt dat Rosberg van z'n gas af moest om een aanrijding te voorkomen. Ik durf hem wel aan: Rosberg is degene aan wie het te danken is dat het tot nu toe steeds goed is gegaan. Nu gaat het een keer mis en krijgt Rosberg tegelijk de hele wereld over zich heen, inclusief z'n eigen team leiding. Ondanks dat de wedstrijdleiding het als een normaal race incident zag. Rosberg zat dan misschien fout, maar ik heb me echt verbaast over hoe fel er werd gereageerd. En dan wordt er vanuit het team gezegd dat je niet in ronde twee al met het mes tussen de tanden moet rijden. Sorry? Even vergeten hoe belangrijk je positie in het begin van de wedstrijd is? Ik vind dat echt een kul argument.Ok,
Even het vuurtje oppoken.
De botsing in België tussen Lewis en Nico was een "normaal" race incident (normaal en incident in één zin???).
Dat Nico twee keer de bocht miste was een Toto Wolff opdracht, als straf voor België. Lewis moest winnen.
Kijk, hier verwoord je exact hoe ik erover denk.Ik vind het wel sneu voor Rosberg. Normaal gesproken is Hamilton de agressievere bij hun onderlinge duels. We hebben al een paar keer meegemaakt dat Rosberg van z'n gas af moest om een aanrijding te voorkomen. Ik durf hem wel aan: Rosberg is degene aan wie het te danken is dat het tot nu toe steeds goed is gegaan. Nu gaat het een keer mis en krijgt Rosberg tegelijk de hele wereld over zich heen, inclusief z'n eigen team leiding. Ondanks dat de wedstrijdleiding het als een normaal race incident zag. Rosberg zat dan misschien fout, maar ik heb me echt verbaast over hoe fel er werd gereageerd. En dan wordt er vanuit het team gezegd dat je niet in ronde twee al met het mes tussen de tanden moet rijden. Sorry? Even vergeten hoe belangrijk je positie in het begin van de wedstrijd is? Ik vind dat echt een kul argument...Ok,
Even het vuurtje oppoken.
De botsing in België tussen Lewis en Nico was een "normaal" race incident (normaal en incident in één zin???).
Dat Nico twee keer de bocht miste was een Toto Wolff opdracht, als straf voor België. Lewis moest winnen.
En hier weer.Over het missen van de chicane, we zullen het nooit zeker weten maar het heeft er alle schijn van dat dit geen oprecht foutje was. Het juiste, voor Rosberg zeer uitzonderlijke, foutje zonder duidelijke aanleiding, op het juiste moment en met het juiste resultaat. Rosbergs reactie na afloop sprak ook boekdelen. Hij leek bijna wel blij dat hij z'n 'schuld' had kunnen afbetalen. Waar was de teleurstelling van iemand die net door een knullige fout 7 punten van zijn voorsprong om het kampioenschap aan de rechtstreekse concurrent heeft moeten geven?
Hij niet alleen, Vettel wordt dit jaar ook steeds weer om z'n oren gereden door Ricciardo. En Schumacher een paar jaar geleden ook door Rosberg. Hoe kan dat toch steeds? Als het even niet gaat zoals het moet gaan wordt het vuurtje geblust bij een (ex-)wereldkampioen?En jammer van Ferrari, die zowel met de auto als met Raikkonen er dit seizoen volledig naast zitten. Ik was ooit groot fan van Raikkonen en ik had hoge verwachtingen, maar net als kort vóór z'n vertrek mist hij compleet het vuur. Beetje een grijze muis geworden in het veld...
Volgens mij sla je de spijker op z'n kop. On all accounts. Samen met Button duidelijk de sympathiekste van het veld.Nog een theorie van mij.
Rosberg is een hele lieve, leuke jongen die graag door iedereen aardig gevonden wil worden.
Ik ben een super groot fan van hem juist omdat ie geen ster allures heeft. Maar hij heeft zeker ook het charisma van Daniel Ricciardo niet (en zeker niet de ster allures en charisma van een Hamilton). Zijn vader was volgens mij een stuk harder.
Het onterechte uitfluiten en boegeroep in België heeft hem geen goed gedaan. Waarschijnlijk was dat voor hem nog pijnlijker dan de straf van Totto.
Ok, Hamilton is waarschijnlijk de betere racer, Rosberg de bedachtzaamste (waar hebben we dat eerder gezien?).
Goed punt. Misschien heeft het ermee te maken dat ze het hoogste al hebben bereikt en dat alles wat minder is daarom niet meer zo interessant is?Hij niet alleen, Vettel wordt dit jaar ook steeds weer om z'n oren gereden door Ricciardo. En Schumacher een paar jaar geleden ook door Rosberg. Hoe kan dat toch steeds? Als het even niet gaat zoals het moet gaan wordt het vuurtje geblust bij een (ex-)wereldkampioen?En jammer van Ferrari, die zowel met de auto als met Raikkonen er dit seizoen volledig naast zitten. Ik was ooit groot fan van Raikkonen en ik had hoge verwachtingen, maar net als kort vóór z'n vertrek mist hij compleet het vuur. Beetje een grijze muis geworden in het veld...
Precies, daarom ben ik absoluut een Alonsofan. Wat Button betreft, die heeft voor en zelfs tijdens zijn succesperiode niet anders gereden dan nu. Hij kan geweldig sturen, maar hij mist het killerinstinct.Behalve bij Alonso lijkt wel, die kan in de meest onmogelijk auto nog leuke dingen laten zien.
Button hangt er een beetje tussenin, die doet gewoon wat de auto kan, maar niet bovengemiddeld.
Ik vind (en velen vinden dat, volgens mij) het daarom een goede ontwikkeling dat er veel minder straffen worden uitgedeeld de laatste tijd. De rijders durven nu weer het nodige duw en trekwerk aan te gaan (hoewel, trekken gaat misschien wat lastig) en dat ze daarbij af en toe tegelijkertijd hetzelfde stukje asfalt proberen te benutten... tja dat hoort bij het spel.Door het volledig overtrokken geregel en gemiep glijd het F1 circus af naar een schrikbarend laag niveau, en kijk ik steeds minder F1.