Ik weet hoe het werkt. De opmerking was meer ironisch bedoeld. Maar als we dan toch met weetjes gaan schermen: natuurlijk wordt er in Amsterdam "vaker/veel schade geclaimd" zoals de link beschrijft, dan in de provincie Groningen. In de stad Amsterdam wonen meer mensen (ruim 800 duizend en in de "metropool Amsterdam" zelfs meer dan 2 miljoen) dan in de hele provincie Groningen (iets meer dan 580 duizend). En vergelijk hier tussen de twee gebieden eens het aantal verkeersdoden
http://ongelukken.staanhier.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (2x zo hoog in provincie Groningen, stap ik met een gerust hart weer op de fiets in Amsterdam!) Is het dan nog steeds eerlijk dat ik 24% meer premie betaal...?
Statistiek is een mooi gegeven, googelen met getallen.
De praktijk: mijn vrouw is toevallig op beide plekken trauma arts geweest. De verkeersongelukken in Groningen zijn vaker ernstiger. Komt simpel weg omdat er meer ruimte is en er daarom harder gereden wordt. En dan zeil je dus wel eens van een taluutje met je GTA. Zonder ernsige gevolgen dit keer, gelukkig!